שורף שומן, סי,אל,איי אקסטרים, CLA EXTREAME, קובי עזרא

שורף שומן סי,אל,איי אקסטרים - CLA EXTREAME. מאת: קובי עזרא (Ph.D). כל הזכויות שמורות (C).

שורף שומן סי,אל,איי אקסטרים (CLA EXTREAME) נחשב לשורף שומן הפועל במגוון רחב של תחומים המסייעים לנו לשרוף שומנים ואנרגיה, יחד עם זאת למנוע פירוק רקמת שריר יקרה ומהיבט אחר מסייעת לשמור על בריאות גופנית ונפשית תקינים. בעיית ההשמנה הפכה למגפה בעולם המודרני, כך גם הכריזה הרשות ... על ההשמנה כמגפה..

חומצה לינולאית מצומדת -CLA :

חומצה לינולאית מצומדת (CLA - Conjugated Linoleic Acid), הינה חומצת שומן הקיימת באופן טבעי במזון, וגוף האדם אינו מסוגל לייצר אותה. המקורות העיקריים של ה- CLA הם מוצרי חלב ובשר שמנים, יש לציין, כי בשנים האחרונות הפך מזוננו לדל בחומצת שומן זו בשל תהליכי עיבוד המזון ושינוי בתזונת בעלי החיים (פחות במרעה יותר תעשייתי).


מחקרים שבוצעו בעבר על חומצת השומן CLA, מצאו כי צריכתה מסייעת להפחתת מסת השומן (ירידה באחוזי השומן) ולחיטוב שרירי הגוף (International Jorunal of Obesity 2007, 31, 481-487). מתוצאות המחקרים עולה כי ה- CLA, הפחיתה את מסת השומן ותרמה לעלייה במסת הגוף הכחוש באופן משמעותי לעומת הפלסבו.

בנוסף נמצא, כי השפעת ה- CLA על הרכב גופנו הייתה: ירידה במשקל, ירידה במסת השומן, עלייה משמעותית במסת השרירים.

כשעושים דיאטה אנו לעיתים קרובות מפרקים מסת שרירים יקרה, זהו בדיוק התהליך שאנו רוצים למנוע כאשר אנו רוצים לעשות דיאטת הרזייה ולחטב את שרירינו ! ! !

ה- CLA, נמצאה יעילה במיוחד בהפחתת השמנה הבטנית, שמהווה כידוע גורם סיכון בהתפתחות טרשת עורקים. יש לציין, כי מנגנון הפעולה של CLA הינו בשני מישורים: ע"י הגברת קצב הפקת האנרגיה בתאי הגוף וכך שריפת השומנים, מצד שני מאזנת את הצטברות השומנים בתאי השומן ברקמות גופנו. בנוסף, נמצא כי ה- CLA, הפחיתה את רמות כולסטרול הכללי בדם.

גוארנה Guarana

גוארנה (Guarana), הינו צמח מרפא המכיל ריכוז גבוה ביותר של האלקלואיד: קפאין, על כן האינדיאנים היו מכינים מצמח זה משקה אנרגיה לשמירת הערנות. בנוסף לכימיקלים אחרים, הצמח גוארנה מכיל: קפאין, תאופילין ותאוברומין, הרכיבים הנ"ל מסייעים לנו להרחבת כלי הנשימה (גם אצל חולי אסטמה) ולכן מסייעים לשיפור הפעילות האירובית ושריפת השומנים באופן יעיל יותר.

פעילות רפואית: ממריץ את מערכת העצבים (נוירולוגי), מעורר ייצר מיני, מעלה לחץ דם ואת הסירקולציה, מרומם, משתן (מגביר את נפח השתן), לכן מונע הצטברות נוזלים ובצקות.

הוכח זה מכבר, שהקפאין בעל יכולת ארגוגנית (שיפור היכולת הספורטיבית) מעל ומעבר להשפעת האימון עצמו, הקפאין מקטין את העייפות ומגביר את הערנות. ההשפעה האירגוגנית מתבטאת בהארכת משך ביצוע הפעילות הגופנית, ירידה בתחושת עייפות והגדלת שימוש באנרגיה משומנים תוך חיסכון בשימוש במאגרי גליקוגן שבשריר ובכבד.

מבחינה מטבולית, הקפאין מגביר חמצון (ניצול לאנרגיה) של חומצות שומן וטריגליצרידים (חומצות שומן) בשריר, בכך הקפאין מקטין את שימוש במאגר הגליקוגן ומעלה את משך זמן הפעילות עד ההגעה לתשישות במאמץ גופני ממושך.

קארניטין - carnitine

קארניטין (carnitine), הינה תרכובת חנקנית הנוצרת בגוף מחומצות האמינו ליזין וגליצין. הקרניטין, הינו קו-אנזים ממשפחת החומצות האמיניות (אבן בניין ליצירת החלבונים), למרות שבמבנהו הכימי הוא דומה יותר למשפחת ויטמיני B.

תפקידה העיקרי של הקרניטין בגופנו, הוא לסייע בהעברת חומצות שומן ארוכות שרשרת אל תוך המיטוכונדריה שבתאי גופנו, כדי ליצור אנרגיה.

קארניטין, מגבירה ומזרזת את תהליך חילוף החומרים (מטבוליזם) של שומנים וניצולם לאנרגיה, כלומר שריפת שומנים. תכונות אלו של הקרניטין, מסייעות בשמירה על בריאות הלב ובמיוחד בהגנה על שריר הלב. הקרניטין יעילה לעוסקים בספורט אינטנסיבי בשל הגברת ייצור האנרגיה בשרירי הגוף.

לקארניטין, השפעה משמעותית על הפחתת רמות הכולסטרול והטריגליצרידים בדם, עקב תכונתו להגברת ניצול האנרגיה משומנים. אולם, במקביל להפחתת רמת הטריגליצרידים בדם קארניטין גם מעלה את רמת ה- HDLהכולסטרול "הטוב" בכך הוא משפר את יחס לכולסטרול הכללי וחיוני למניעת התהליך הטרשתי העורקים.

לסיכום: הקרניטין, משפרת סיבולת אירובית, מגבירה מטבוליזם של חומצות השומן, מורידה רמות טריגליצרידים וכולסטרול ומשפרת את תפקוד שריר הלב.

 

תה ירוק Green Tea

תה ירוק (Green Tea), מופק מעלי הצמח הקמליה סיננזיס (Camellia Sinensis).

התה הירוק, מסייע לתהליכי הרזייה וחיטוב הגוף. בחודש נובמבר 1999, פורסם בעיתון האמריקאי לתזונה רפואית, תוצאות מחקר של אוני' ג'נבה בשוויץ, החוקרים גילו כי גברים שקיבלו שילוב של תמצית של תה ירוק וקפאין שרפו יותר קלוריות מאשר אלו שקיבלו רק קופאין או פלצבו (אנבו).

מחקר יפני, העלה כי אדם ממוצע ששתה כחמש כוסות תה ירוק ביום, שורף כ- 70 עד 80 קלוריות נוספות ביום, זאת ע"י ההשפעה הטרמוגנית (thermogenesis) או בעברית פשוטה עלייה בתהליך יצירת החום בגופנו, השפעתו הטרמוגנית הינה כתוצאה מהשפעת הקפאין וה-EGCG (epigallocatechin gallate) המצויים בתה הירוק.

מחקר שהתפרסם במגזין האמריקאי לתזונה בריאותיתAmerican Journal of Clinical Nutrition במרץ 2008, הצביע על עליה בחמצון שומן בשיעור של יותר מ-17% בקרב אנשים שנטלו תוספת כמוסות תמצית תה ירוק לפני אימון אירובי, לעומת קבוצה שלא נטלה כמוסות.

תה ירוק, מגביר את המטבוליזם ומזרז ירידה במשקל. ה- EGCG המצוי בתה הירוק משפר את חילוף החומרים, ע"י עלייה בהוצאה האנרגטית וכך מסייע לירידה במשקל. לפי מחקר נמצא כי תמצית תה ירוק (השווה לכוס תה ירוק אחת), העלתה את ההוצאה האנרגטית (הפעילות המטבולית) בכ- 4%.

מספר מחקרים הצביעו על אפשרות ששתיית תה עשויה לעכב את החמצון של מולקולות LDL , אחד השלבים הקריטיים בתהליך טרשת העורקים, יתרה מכך צריכה עקבית של תה ירוק נמצאה קשורה לירידה ברמות LDL-כולסטרול בפלזמה. אחד המחקרים הנחשבים שהופיע כבר בשנת 1995 ב-British Medical Journal.

ניסויים הראו שנגזרות קטכין כמו: EGCG ו-ECG, אשר מצויים בתה הירוק מעכבות באפן סגולי את האנזים α5-reductase, הידוע כמי שהופך את ההורמון הזכרי טסטוסטרון, לחומר 5α-testosterone, שעלול בריכוזים גבוהים להיות קשור ליצירת סרטן הערמונית. בשנת 2002, התפרסם מחקר בו הוצע צריכת תה ירוק באופן סדיר על ידי המאובחנים עם סרטן הערמונית, עשויה להאריך את תוחלת חייהם ואת איכותם.

תה ירוק וארטריטיס (דלקת פרקים): פוליפנולים epigallocatchin gallate הנמצאים בתה ירוק, מונעים את הרס הסחוס בניסויי מבחנה, המחקים את התהליכים הארטריטיים.

J Nutr. 2002, 132(3), 341-346

תה ירוק, מוריד לחץ דם ומסייע במניעתו, כך נצפה במחקר שפורסם בגליון יולי 2004 archives of internal medicine

כמו כן, עולה ממחקרים כי תמצית התה הירוק מסייעת למגוון מצבים בריאותיים, כגון: חיזוק מערכת החיסון, מקטין תגובה אלרגית והגנה מסוימת בפני סרטן עקב עידוד אפופטוזיס (סרטן הערמונית, הריאה, המעי הגס, סרטן השחלות, סרטן שלפוחית השתן), מונע היווצרות קרישי דם ועקב כך תסחיפים העשויים להסתיים באוטם שריר הלב (IM) או באירוע מוחי (CVA), מאזן את לחץ הדם, מגן מפני אלצהיימר, פרקינסון ונזקים מנטאליים שונים.

אל-טאורין (Taurine)

אל-טאורין הינה חומצת אמינו המכילה גופרית, הטאורין מצויה בעיקר בשריר הלב, בשרירי השלד והמערכת העצבים המרכזית.

הטאורין חיונית לעיכול וספיגתם של ויטמינים ומינרלים אשר מסיסים בשמן. הטאורין חיונית לשיפור ההובלה של מינרלים, כגון: אשלגן, נתרן, מגנזיום וסידן אל תוך התאים במערכת הלב וכלי הדם (קרדיו-וסקולרית) ולהוצאתם אל מחוץ לתאים, מכאן ניתן להבין את חשיבות הטאורין לטיפול ביתר לחץ דם ובהגנה על שריר הלב.

הטאורין, מסייעת לשיפור הערנות ובעיקר כשמשלבים טאורין וקפאין, גורם הדבר לשיפור ברמת הערנות ובזמן התגובה של מטופלים. על כן, שימוש בטאורין נפוץ בשימוש למטרות אילו במשקאות אנרגיה.

טאורין יחד עם קו-אנזים Q10 משמשת לטיפול באי ספיקת לב, איזון והורדת לחץ הדם.

הטאורין חיונית לייצור מיצי מרה ועל כן, חיונית למניעת אבני מרה בכיס המרה.

הטאורין חיונית להורדת רמות כולסטרול גבוהות, עקב הגברת ייצור חומצה טאורוכולית (Taurocholate acid), הגורמת להפרשת כולסטרול ע"י מיצי המרה.


ג'ינסינג קוריאני (Panax ginseng)

ג'ינסינג קוריאני, הינו צמח המיוחסות לו פעילות המיועדת לטיפול במצבי חולשה קיצוניים וכרוניים. הגינסנג, נימצא בשימוש הרפואה העממית כבר מעל ל- 7,000 שנה.

ישנם שלושה סוגי ג'ינסנג עיקריים: קוראני, אמריקאי וסיבירי, כאשר הג'ינסינג קוריאני, החזק ביותר, הכי חם והכי ממריץ.

הג'יסנג הקוראני הינו צמח אדפטוגני (מסייע להסתגלות), מפחית רמות סוכר בדם, תומך ומחזק את מערכת העצבים המרכזית, מחזק את שריר הלב ושרירי השלד, מעורר את היצר המיני והתפקוד המיני, מחזק את מערכת החיסון ואנטי-דיכאוני.

הצמח מגביר את שחרור ACTH (אנדו-קורטיקו-טרופין-הורמון) וכך מגבירים את פעילות בלוטות האדרנלים. השפעה זאת משפרת את הכוח הפיזי, החוסן הגופני וכך את השיפור בתפקוד השרירים והכושר הגופני.

ג'ינסינג קוריאני, מאזן את התפקוד הפיזי והמנטאלי, לכן מתאים במיוחד למצבי סטרס ולטיפול בתשישות גופנית ונפשית. מומלץ לספורטאים ולאנשים העוסקים בפעילות גופנית מאומצת.

ניסוי קליני פולני (משנת 1999), בדק את ההשפעה של תמצית הצמח ג'ינסינג על מהירות התגובה של 15 כדורגלנים, לפני ובשיא האימון הגופני. הכדורגלנים עלו על אופני כושר ובאופן הדרגתי הגבירו את המאמץ הפיזי, עד שהגיעו לצריכת החמצן המכסימלית (VO2max).

החוקרים הסיקו, כי תמצית הצמח שיפרה את הביצועים הפסיכו-מוטוריים במהלך האימון, ללא השפעה על עצימות האימון.

כרום פיקולינט Chromium picolinate

הכרום פיקולינאט, מסייע להרזיה ולהפחתת משקל, זאת ע"י הגברת קצב ניצול השומנים והפחתת הכמיהה לסוכרים ולפחמימות בכלל. כמו כן, כרום מעודד חדירת חומצות אמינו לתוך תאי השרירים ולכן מגביר את בניית השרירים (ע"י שיפור בתגובת האינסולין=הורמון אנבולי).

הכרום הינו מינרל בעל תפקיד חשוב בשמירה על רמות הסוכר בדם, כך מסייע לטיפול בסוכרת מסוג 2 (סוכרת מבוגרים, שאינה תלויה האינסולין).

המינרל כרום מגביר את רגישות קולטני (רצפטור) התאים לאינסולין (האינסולין הינו הורמון החיוני להחדרת סוכר מהדם אל תוך התא לשם הפקת אנרגיה) ובכך מגביר את המטבוליזם של הגלוקוזה בדם.

כמו כן, הכרום מסייע למניעת היפוגליקמיה (תת סוכר בדם), מפחית רמות גבוהות של טריגליצרידם וכולסטרול.

יש לציין, כי המינרל כרום נקלט בגופינו מהמזון בשיעור של כ- 2-5 אחוזים, על כן, מדענים מצאו כי החיבור בין מולקולת הכרום למולקולת החומצה הפיקוליניט, גורמת לייעול הקליטה והניצול של הכרום בגופנו.

מגנזיום MAGNESIUM

מגנזיום, הינו מינרל חשוב ביותר לבריאות הלב, מעל ל- 300 אנזימים שונים בגוף תלויים בו. המגנזיום חיוני ליצירת אנרגיה מסוכרים וניצולם התקין, מקטין ומונע התכווצויות שרירים לאחר עבודה-אימון מאומץ. המגנזיום חשוב לתפקוד כלי הדם והלב בהתכווצותו ובהולכה החשמלית, כמו כן, המגנזיום חיוני למערכת העצבים, השרירים והמעיים.

קו-אנזים Q10

קו-אנזים Q10 הידוע גם בשם יוביקינון, הינו רכיב דמוי ויטמין המסיס בשמן, בעל פעילות אנטי-אוקסידנטית וחיוני בתהליך הפקת האנרגיה.

יש לציין, כי אנשים הנוטלים תרופות להורדת כולסטרול ממשפחת הסטטינים (לווליפ, סימוביל), מורידות גם את רמת הקו-אנזים Q10 בדם בשיעור של כ- 40% עד 65% בקירוב.

השפעות בריאותיות של הקו-אנזים Q10: מסייע להפחית ולאזן יתר לחץ דם, משפר את תפקוד ואנרגיית שרירי השלד ושריר הלב (אריטמיות, אנגינה פקטוריס ולחץ דם), דלקות חניכיים, עייפות, שיפור בכושר הגופני.

מי יסבול מחסר בקו-אנזים Q10 ? אנשים הסובלים ממחלות לב, הסובלים מדלקת חניכיים, השמנת יתר חולנית, הסובלים מיתר לחץ דם, הסובלים מניוון שרירים, הסובלים מסוכרת ואנשים מבוגרים 

מחקר שבדק את השפעת קו-אנזים Q10, על פרמטרים שונים של איכות הזרע נמצא, כי התוסף הביא לשיפור בצפיפות הזרע ובתנועתיותו (פריסטלטיקה), נמצא כי מתן Q10 גרם לשיפור בצפיפות ובתנועתיות של הזרע וכי קיים קשר בין משך מתן ה-Q10 וספירת הזרע.

הערכה מורפולגית של הזרע חשפה, כי הקו-אנזים Q10 גרם לעלייה באחוז הצורות תקינות של הזרע. מתוך: Safarinejad MR. J Urol, 2009;182(1):237-48


ערך תזונתי לכמוסה אחת:

חומצה לינולאית מצומדת-CLA 240 מ"ג

גוארנה (קפאין) 100 מ"ג

תה ירוק 250 מ"ג

אל-קרניטין 100 מ"ג

אל-טאורין 50 מ"ג

ג'ינסינג קוריאני 60 מ"ג

כרום פיקולינט 50 מ"ג

מגנזיום 5 מ"ג

קו-אנזים Q10 30 מ"ג


יתרונות נוספים של שורף השומנים CLA EXTREAME:

• ה-CLA EXTREAM , מכיל רכיבים רבים אשר מסייעים לשיפור האנרגיה בחיי היום יום.

• ה-CLA EXTREAME, מקטין את מספר תאי השומן וגודלם, כך מפחית את מסת השומן.

• ה-CLA EXTREAME, מפחית הצטברות שומן בתאי השומן ע"י עיכוב פעילות האנזים: ליפו פרוטאין-ליפז (LPL).

• ה-CLA EXTREAME, מעודד פעילות אפופטוזיס (התאבדות תאים מתוכנן) של תאי שומן.

• ה-,CLA EXTREAME מסייע לסינדרומים שונים, כגון: תסמונת התשישות הכרונית וכו'...

• ה-,CLA EXTREAME משפר את תפקוד הלב (אינוטרופי חיובי) ואת הסיבולת הלב-ריאה, כך משפר את קצב שריפת השומנים.

• ה-,CLA EXTREAME מסייע לשמור על פרופיל שומנים תקין, כלומר איזון ברמות הכולסטרול והפחתת בטריגליצרידים (שומנים בדם), כך מקטין את הנטייה למחלות לב וכלי דם.

• ה-,CLA EXTREAME שומר על רמות אינסולין וסוכר תקינות ומאוזנות בדם, כך משפר את התנגודת לאינסולין ועשוי לסייע גם לחולי סוכרת טייפ-2 (סוכרת שאינה תלויה באינסולין).

• ולסיכום ה- ,CLA EXTREAME מסייע לשמור על הבריאות הכללית ומשפר את שריפת השומנים, מקטין ומאזן את התיאבון, מקטין את הכמיהה לדברי מתיקה.


אזהרות: המוצר אינו מומלץ לנשים הרות ומניקות, אנשים אשר סובלים מיתר לחץ דם ובעיות לב, סוכרת, אפילפסיה, חרדות ואינסומניה, היפרתירואידיזם, אנשים אשר נוטלים תרופות (יש להתייעץ ברופא).

כל הזכויות שמורות לקובי עזרא, נייד 0528567140.

אין להעתיק את תוכנו או מקצתו לאמצעי כל שהוא ללא אישור בכתב.


References for cla:
Miller GD, Jarvis JK, McBean LD. Dairy food and nutrition, second edition. National Dairy Council (USA) 2000
Burrington K. Dairy ingredients for health. Food Prod Design 1999;9:38-62
Molkentin J. Bioactive lipids naturally occurring in bovine milk. Nahrung 1999;43:185-9
MacDonald HB. Conjugated linoleic acid and disease prevention: A review of current knowledge. J Am Coll Nutr 2000;19:111s-18s
Parodi PW. Conjugated linoleic acid and other anticarcinogenic agents of bovine milk fat. J Dairy Sci 1999;82:1339-49
Vesper H, Schmelz EM, Nikolova-Karakashian MN, Dillehay DL, Lynch DV, Merrill AH Jr. Sphingolipids in food and the emerging importance of sphingolipids to nutrition. J Nutr 1999;129:1239-50
Merrill AH Jr, Schmelz EM, Wang E, Dillehay DL. Importance of sphingolipids and inhibitors of sphingolipid metabolism as components of animal diets. J Nutr 1997;127:830s-33s

Refrences for Guarana
1. Mattei R, Dias RF, Espinola EB, Carlini EA, Barros SB. Guarana ( Paullinia cupana ): toxic behavioral effects in laboratory animals and antioxidants activity in vitro. J Ethnopharmacol . 1998;60:111-116.
2. Bydlowski S, D'Amico EA, Chamone DA. An aqueous extract of guarana ( Paullinia cupana ) decreases platelet thromboxane synthesis. Braz J Med Biol Res . 1991;24:421-424.
3. Breum L, Pederson JK, Ahlstrom F, Frimodt-Moller J. Comparison of an ephedrine/caffeine combination and dexfenfluramine in the treatment of obesity. A double-blind multi-centre trial in general practice. Int J Obes Relat Metab Disord . 1994;18:99-103.
4. Guarana. Review of Natural Products. Facts and comparisons4.0 [online]. 2006. Available from Wolters Kluwer Health, Inc. Accessed April 16, 2007.
5. Miura T et al (1998) Biol. Pharm. Bull. 21(6):646.
6. Galduroz J, Carlini EA. The effects of long-term administration of guarana on the cognition of normal, elderly volunteers. Sao Paulo Med J . 1996;114:1073-1078.

Refrences for carnitin
1. Spiering, B.A., W.J. Kraemer, J.L. Vingren, D.L.Hatfield, M.S. Fragala, J.-Y. Ho, CM. Maresh, J,M. Anderson,and J.S. Volek. Responaes of criterion variables to different supplementaldoses of L-carnitine L-tartrate. J. Sirenth Cond. Res. 21(1)259-264. 2007.
2. Weronika N. Abramowicz and Stuart D.R. Galloway. Effects of Acute Versus Chronic L-Carnitine L-tartrate Supplementation on Metabolic Responses to Steady State Exercise in Males and Females International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2005, 15, 386-400.
3. Elizabeth M. Broad, Ronald J. Maughan,and Stuart D.R. Galloway. Effects of Four Weeks L-Carnitine L-tartrate Ingestion on Substrate Utilization During Prolonged Exercise. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2005, 15, 665-679.
4 .Elizabeth M. Broad, Ronald J. Maughan and Stuart D.R. Galloway Carbohydrate, Protein, and Fat Metabolism During Exercise After Oral Carnitine Supplementation in Humans. International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism. 2008, 18, 567-584.
5 .Webb A. Smith, Andrew C. Fry, Lesley C. Tschume and Richard J. Bloomer. Effect of Glycine Propionyl-L-Carnitine on Aerobic and Anaerobic Exercise Performance International Journal of Sport Nutrition and Exercise Metabolism, 2008, 18, 19-36

Refrences for Panax ginseng
1. Diabetes Care. 1995 Oct;18(10):1373-5.
2. Ann Pharmacother. 2002 Mar;36(3):375-9.
3. Nutr Neurosci. 2001;4(4):295-310.
4. Int J Sport Nutr. 1999 Dec;9(4):371-7.
5. Drugs Exp Clin Res. 1996;22(2):65-72.

References for co-q10:
1) Mitochondrion. 2007;7(1):168-74.
2) Am J Cardiol. 2007;99(10):1409-12.
3) Ideggyogy Sz. 2007;60(7-8):285-300.
4) Free Radic Res. 2006;40(5):445-53.
5) Mol Aspects Med. 1997;18:137-44.
6) Diabetes Care. 2009;32(5):810-2.6
7) J Hum Hypertens. 2007;21(4):297-306.7
8) South Med J. 2001;94(11):1112-7.8

שורף שומן, סי,אל,איי אקסטרים, CLA EXTREAME, דיאטה מהירה, הרזיה מהירה, חומצה לינולאית מצומדת, גוארנה, קפאין, קרניטין, תה ירוק, פוליפנולין, קו-אנזים קיו 10, טאורין, ג'ינסנג קוראני, כרום פיקולינאט, מגנזיום, חיטוב השרירים, פיתוח גוף, מר ישראל 201 
למידע נוסף אודות סי,אל,איי אקסטרים, CLA EXTREAME
מולטי ויטמין משופר המתאים לסגנון החיים המודרני. פורמולה ייחודית המשלבת ויטמינים ומינרלים בתוספת תמציות צמחים ירוקים ומרוכזים, חומצות אמינו ואנזימי עיכול צמחיים לספיגה מרבית. ריכוזי הצמחים הירוקים בפורמולה מכילים שיעור גבוה של נוגדי חמצון, החיוניים להגנה החיסונית של הגוף. צמחי המרפא הנוספים תורמים לתחושת ערנות, אנרגיה ושיפור זרימת הדם...

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא