קטלוג מוצרים של חברת סופר אפקט, קובי עזרא

קטלוג מוצרים של חברת סופר אפקט. מאת: קובי עזרא (Ph.D). כל הזכויות שמורות (C)

בקטלוג המוצרים של חברת סופר אפקט אשר נכתב ע"י קובי עזרא, אשר כתב את קטלוג המוצרים "תוספי מזון לספורטאים" עבור חברת זומר. כאן תוכלו לקרוא אודות המוצרים היחודיים של חברת סופר אפקט מבחינה מדעית / מחקרית, החל מאבקת חלבון מי גבינה – סופר ויי, חומצת האמינן גלוטמין (Glutamine), שורף שומנים (Fat Burner), קפאין (Caffeine), סופר גיינר (Super GAINER), ולסיום טבלת מטרות למימוש ע"י תוספי מזון.



אבקת חלבון מי גבינה – סופר ויי

אבקת חלבון מי גבינה – סופר ווי של חברת סופר אפקט, מכיל את החלבון האיכותי ביותר לבניית השרירים (פיתוח גוף), אבקת החלבון של סופר אפקט מיוצרת תחת תנאי מעבדה קפדניים ועומדת בדרישות iso-9000 לפי התקנים של משרד הבריאות.

התפקיד העיקרי של החלבונים התזונתיים, הוא לשימוש בתהליכים אנבוליים שונים של הגוף, צריכת החלבון העולה על הקצבה היומית המומלצת של ה- RDA מקובלת בעבור ספורטאי סיבולת (ריצות, טריאטלון, שחייה וכו') וספורטאי כוח (הרמת משקולות, פיתוח גוף, הדיפת כדור ברזל וכו').

חלבון מי-הגבינה, מסייע להפרשה טבעית של הורמון הגדילה (GH), העובר מטבוליזם בכבד להורמון IGF-1 , אשר מסייע לבניית השרירים.

חלבון מי הגבינה, מכיל כמות נכבדת של חומצת האמינו ציסטאין, הציסטאין חיונית  בכדי להגביר את רמות הגלוטתיון, אשר הוכח שביכולתו לבלום את פעילותם של הרדיקלים החופשיים (נוגד חימצון), כך עשוי לסייע לגופנו במאבק נגד מחלות שונות (Counous, 2000). בנוסף, חלבון מי הגבינה, מכיל מספר חלבונים אחרים בעלי השפעה חיובית על תפקוד מערכת החיסון, כגון: פעילות מיקרוביאלית (Ha, E. and Zemel, M.B. (2003) people. Journal of Nutritional Biochemistry 14, 251-258.). 

חלבון מי הגבינה, מכיל ריכוז גבוה של חומצות אמינו מסועפות שרשרת (BCAA), החשובות לתפקיד התחזוקה של רקמות השרירים ומניעת פעולות קטבולית במהלך פעילות גופנית.

(MacLean, D.A., Graham, T.E. and Saltin, B. (1994) Branched-chain. American Journal of Physiology 267, E1010-1022.).

חלבון מי הגבינה, משמש גם לטיפול באלרגיה לחלבון, אסטמה, כולסטרול גבוה, השמנת יתר וירידה במשקל, מניעת אלרגיות בתינוקות, סרטן בשלב מאוחר, וסרטן מעי גס.

בחלבון מי-הגבינה, נמצא פרופיל חומצות אמינו ייחודי, אשר מכיל את כל חומצות האמינו החיוניות לבניית השרירים, רמה גבוהה של חומצות אמינו מסועפות שרשרת.

אבקת חלבון מי הגבינה של חברת סופר אפקט, מכילה רמה גבוהה של חומצות האמינו מסועפות שרשרת (BCAA) וגלוטמין. מחקרים קליניים הוכיחו שתוספת של חומצות האמינו BCAA וגלוטמין יכולים לתרום יתרונות חשובים לספורטאים שנמצאים בדיאטה ו\או המתאמנים בצורה אינטנסיבית מאוד, חומצות אמינו הנ"ל יכולות לסייע למספר מטרות, כגון:

1. זירוז בייצור החלבון בשרירי השלד (סינתזת חלבונים מהירה יותר), וכך גם להגדיל את מסת השרירים והכוח הפיזי.

2. חיזוק מערכת החיסון של הגוף בתקופות ממושכות של אמונים, היות ואימונים מפרכים יוצרים מצב של סטרס (לחץ) על כל מערכות גופנו, דבר העלול להוביל לחולי, לנטייה מוגברת להידבק במחלות זיהומיות וכו', עקב חולשת מערכת החיסון.

3. שמירת מאגרי הגליקוגן בכבד ובשרירים, לשם שיפור הביצועים הספורטיביים והכושר הגופני, ככל שמאגרי הגליקוגן גדולים יותר, כך אנו יכולים לבצע פעילות גופנית עצימה יותר! כלומר יותר כוח להרים משקלים בעת אימונים אינטנסיביים יותר.

4. ירידה בפירוק השרירים: לחומצות אמינו הנ"ל ישנה היכולת לשמש כמקור אנרגיה, כך למעשה אנו מונעים בזבוז רקמת שרירים לאנרגיה, היות ו- %80 ממקורות האנרגיה באימון הגופני שלנו, נוצרים מחומצות האמינו מסועפות שרשרת (BCAA).

5. בזמן דיאטה דלת קלוריות יכולים ה- BCAA והגלוטמין לסייע לגוף לנצל מאגרי שומן סלקטיביים תוך שמירה על מסת השרירים.

לבסוף יש לציין, כי אבקת החלבון של חברת סופר אפקט, הינה כשרה - הרבנות הראשית ראש העין. וגם בחג הפסח יש לנו הכשר - כשר לפסח.



חלבונים וביצועים אתלטיים

מחקר שנמשך כארבעה שבועות, הראה שמתן תוספת חלבון (3.3 גרם לכל 1 קילו משקל גוף, לעומת 1.3 גרם לכל קילו) באימון, ההתנגדות של הנבדקים, גדול יותר באופן משמעותי ונצפה שיפור בסינתזת החלבון ובמסת גוף הרזה (מסת השרירים), בקבוצת הנבדקים שצרכו יותר חלבון (Fern, E.B., Bielinski, R.N. and Schutz, Y. (1991) Effects of exaggerated amino acid and protein supply in man. Experientia 47, 168-172.).


חלבון מי גבינה בהשוואה לחלבונים אחרים

חלבון מי הגבינה, הוא מקור עשיר של חומצות אמינו מסועפת שרשרת, הנ"ל חשובים עבור אלה שיש להם אורח חיים פעיל באופן טבעי, הגוף דורש כמויות גדולות יותר של חומצות אמינו אלה (BCAA) במהלך ואחרי פעילות גופנית, כי הם מומרות במהירות  לאנרגיה זמינה בגוף ובשרירים. 

רמות נמוכות של חומצות האמינו BCAA, תורמות לעייפות ויש לספק לגוף אותן חזרה, מייד לאחר (גם לפני) האימון ועד לשעה לאחריו, ומכאן הפופולריות של ה- BCAA, שאחרי האימון במכון הכושר. 

מחקר משנת 2009 שנערך באוניברסיטת מקמאסטר באונטריו, קנדה מצאה כי, למרות שנבדקים היו במצב מנוחה וצרכו חלבון מי גבינה, נצפה תיקון שרירים כפי- 9 מהיר יותר וגדילת שרירים יעילה יותר, לעומת אלו שאכלו סוגים אחרים של חלבון (כגון: חלבון קזאין וסויה). 

לאחר פעילות גופנית, אותה הקבוצה שצרכה חלבון מי הגבינה נצפה סינתזת חלבון בשרירים גדולה יותר בכ- %122 בהשוואה לקבוצת הקזאין ו-%31 יותר מאשר בקבוצת הסויה.


חלבון מי גבינה ודיאטה (ירידה במשקל)

תוספת חלבון מי גבינה לדיאטה שלך, יכולה לעזור לזרז ירידה במשקל. חלבון מי גבינה, ויש לציין שהינו מרכיב מרכזי במוצרי תחליפי ארוחות רבים. 

מחקר בן 12 שבועות כפל סמיות, שבוצע במרכז למחקר יישומי מינסוטה נבדקו שתי קבוצות של חולים, כל מטופל צמצם כ- 500 קלוריות ליום, הנבדקים שצרכו חלבון מי גבינה ושתו 20 דקות לפני ארוחת הבוקר ו- 20 דקות לפני ארוחת ערב, איבדו באופן משמעותי יותר שומן בגוף, בהשוואה לאותם חולים שלא צרכו אבקת חלבון מי גבינה. 

מחקרים אחרים מצאו, כי נבדקים שמשלבים מזונות עתירי חלבון ופעילות גופנית, יכולים להגביר את קצב חילוף החומרים שלהם ולשרוף יותר קלוריות באופן טבעי. 

חלבון מי גבינה הוכח גם כמסייע בשמירה על משקל הגוף, ע"י דיכוי הרעב ויצירת תחושה של סיפוק מהמזון.


חלבון מי גבינה הורמונים והרזיה

חלבון מי הגבינה, עשוי גם לווסת מספר הורמונים המשפיעים על הרכב הגוף, מחקרים קצרי טווח עם תוספת של חלבון מי גבינה אוששו את השינויים בהרכב הגוף (ראו עם מחקרי תזונה לטווח ארוך יותר(. חלבון מי גבינה (75 גרם למנה) בעל השפעה על הורמונים הקשורים להשמנת יתר, בנשים עם עודף משקל והשמנה יתרה עם תסמונת שחלות פוליציסטיות (PCOS), התגובה הורמונלית חריפה הראתה ירידה במצב ההיפראינסולינמיה (hyperinsulinemia) באופן משמעותי, כלומר פחות איחסון שומן (lipogenesis), רמות הקורטיזול נמוכות (שימור השרירים) ועלייה ברמות ההורמון גרלין (הגורם לשיפור תחושת  השובע).


חלבון מי גיבנה ומערכת חיסונית

בחלבון מי גבינה, ישנם מספר התרכובות בעלות השפעה על מערכת החיסון. אלה כוללים, בין לקטופרין, בטא-לקטוגלובולין, אלפא-לקטואלבומין, גלוקומקרופפטידים (glycomacropeptide), ונוגדנים. 

כך נמצא במגזין סיסטיק פיברוזיס 2003, רמות גלוטתיון משופרות בחולים מבוגרים צעירים עם סיסטיק פיברוזיס לאחר תוספת של חלבון מי גבינה.

(J Cystic Fibrosis. 2003).

לקטופרין (lactoferrin) הינו גליקופרוטאין (חלבון סוכרי). החלבון מהווה חלק ממערכת החיסון הבלתי-ספציפית, בשל יכולתו לדכא שגשוג חיידקים ופטריות. כמו כן, לחלבון תפקידים בהומאוסטזה של ברזל, בהגנה מפני דלקות, בגדילה ובמיון תאים וכנגד גידולים סרטניים.

בשנת 1961 התגלתה הפעילות האנטיבקטריאלית של הלקטופרין, וקושרה ליכולתו לקשור ברזל.


בבליאוגרפיה נוספת:

Counous, G. (2000) Whey protein concentrate (WPC) and  glutathione modulation in cancer treatment.  Anticancer Research 20, 4785-4792.

Ha, E. and Zemel, M.B. (2003) Functional properties of  whey, whey components, and essential amino  acids: mechanisms underlying health benefits for  active people. Journal of Nutritional Biochemistry 14, 251-258.

• חלבון מי הגבינה של סופר אפקט כשר בהשגחת הרבנות ראש העין. 

• החלבון מגיע במגוון טעמים: וניל, שוקולד, בננה וקרם עוגיות.

• תכולה החלבון: 2.3 ק"ג.

גלוטמין - GLUTAMINE

אבקת גלוטמין של חברת סופר אפקט הינה טהורה, גלוטמין הינה חומצת אמינו השכיחה ביותר בגופנו, המהווה כ- %60 מחומצות האמינו בשרירי השלד ומעל ל- %20 מכלל ריכוז חומצות האמינו שבגופנו. 

גלוטמין, הוא אחד מהמרכיבים הפופולריים ביותר בעולם התזונה והספורט, חומצת אמינו זאת שאינה חיונית, נחקרה ביסודיות רבה בהקשרים של יעילותה כתוסף מזון להתאוששות השרירים. ישנן טענות רבות ליתרונות של תוספי גלוטמין, ביחס לאימון התנגדות, מפתחי גוף רבים וספורטאים, טוענים  שהגלוטמין לסייעת להתאוששות מהירה יותר של השרירים.

לגלוטמין, פעילות אנטיקטבולית (נוגדת פירוק שרירים), כך מסייעת למניעת התגובה הקטבולית, אשר נוצרת כתוצאה מאימון אינטנסיבי ומצבי סטרס שונים, כגון: לאחר ניתוחים וטראומות שונות. 

תוספת של חומצת האמינו גלוטמין, אחרי ניתוחים, שומרת על רמות נאותות של גלוטמין חופשי בשרירים ומצמצמת את הירידה בסינתזת החלבונים שבשרירים, כך למעשה משפרת את מאזן חנקן (לשללי לחיובי), כלומר השפע אנטי-קטבולית (מניעת פירוק שרירים). מתוך: Ann Surg. 1989 April; 209(4): 455–461.


תוספת גלוטמין עשויה לעזור לספורטאים:

הגלוטמין כגורם המסייע לשיפור הביצועים הספורטיביים (ergogenic), טרם הוכח בספרות המדעית-רפואית, למרות שישנה השפעה על פי ראיות קליניות  שתוספת גלוטמין אקסוגני, חיונית לשמירה על מסת השרירים ותפקוד מערכת חיסונית בחולים, התועלת הפוטנציאלית של גלוטמין לספורטאים העוסקים באימון גופני העצים, סקירה קצרה זו תוארה מספר מחקרים אודות השפעות של תוספי גלוטמין ושיפור במסת השרירים, תפקוד מערכת החיסון האופטימלית ורגולציה של הגלוקוז, בהתבסס על העדויות קליניות זמינות, נמצא כי לגלוטמין, יש תועלת פוטנציאלית כתוסף תזונה לספורטאים העוסקים באימון גופני כבד (אימון משקולות). מתוך: Canadian Journal of Applied Physiology, 1999, 24(1): 1-14, 10.1139/h99-001


תפקיד הגלוטמין בתגובות חיסוניות:

נתוני מעבדה קליניות, מצביעים על כך שהגלוטמין עשויה להיות חיונית במצבים דלקתיים מסוימים, כגון: זיהומים ופציעות. גלוטמין חיונית לשגשוג תאים, משמשת כדלק ספציפי לתאים במעיים וכאשר ניתן ריכוזים מתאימים של גלוטמין, דבר המשפר את תפקוד התאים. 

במצבים דלקתיים, צריכת גלוטמין עשויה ליהיות חיונית עקב הדרישה המוגברת. מחקרים קליניים בבעלי חיים מצביעים על כך שהתוצאה משופרת עשויה להיות אפשרית ע"י מתן מינון מתאים של חומר מזין זה. גישה זו, מונעת מחולים שנחשפו לחלק מהמגרעות של תזונה קונבנציונלית, התועלת הכוללת של מתן גלוטמין בתוספת לדיאטה נובעת מהשפעות מרובות, בעיקר אנאבוליות, אשר משפרות את תפקוד מערכת החיסון שהיא רק פן אחד חשוב במהות הגלוטמין.

מתוך: Nutrition Volume 14, Issues 7–8, July–August 1998, Pages 618–626


מינון ויעילות של תוספי גלוטמין בפעילות גופנית וספורט:

ספורטאים צורכים גלוטמין, היות ופעילות גופנית ממושכת ותקופות האימונים (כגון: אימוני משקולות), קשורות לירידה בריכוז הגלוטמין בפלזמה. הנ"ל מהווה גורם פוטנציאלי של הפעילות הגופנית הגורמת לירידה בתגובה החיסונית ונטייה מוגברת להדבקות בזיהומים שונים בספורטאים, גלוטמין חיונית לשגשוג לימפוציטים. הסיבות לנטילת תוספת גלוטמין הינה תמיכה במערכת חיסון, הגברת סינתזת הגליקוגן ושיפור בהשפע האנטי-קטבולית (מניעת פרוק שרירים).

מתוך: JPEN J Parenter Enteral Nutr 2012 0: 0148607112460682v1-148607112460682


לסיכום ,יתרונות השימוש באבקת הגלוטמין:

1. גלוטמין, מסייעת למניעת הידלדלות ופירוק מסת השרירים, כלומר פעילות אנטי-קטבולית.

2. שמירה על מצב אנבולי ומניעת תגובה קטבולית כתוצאה מאימון יתר במהלך תקופת אימונים אינטנסיביים.

3. שמירה על המערכת החיסונית ובריאות כללית לאלו העוסקים בכל סוגי הספורט השונים. 

4. עלייה בהפרשת הורמון הגדילה, עקב מנגנון גירוי ההורמון מבלוטת ההיפופיזה (יותרת המוח). 

5. הגלוטמין, חיונית לתפקוד תקין של מערכת העצבים, מערכת החיסון ומערכת העיכול (ריפוי הריריות). 

6. גלוטמין עוברת את מהעבר של מחסום-דם-מוח (brain blood barrier BBB) ובתוך המוח הגלוטמין מומרת לחומצה גלוטמית, שהמוח זקוק לה לתפקוד תקין, משמשת כמקור אנרגיה למוח, לכן מכונה בשם: "הדלק של המוח", גלוטמין בעלת תפקיד חיוני בערנות המנטלית, בריכוז ובתפקודים קוגניטיביים.

7. גלוטמין מסייעת בייצוב רמות הסוכר בדם ובעלת יכולת להפחית את הכמיהה למתוקים ולאלכוהול.

• הגלוטמין של חברת סופר אפקט הינה כשרה בהשגחת הרבנות ראש העין. 

• הגלוטמין מגיעה ללא טעם 100% טהור.

• תכולה: 700 גרם.

שורף שומנים FAT BURNER

שורף שומנים (Fat Burner) של חברת סופר אפקט, מגביר את ניצול האנרגיה הגופנית גם בזמן מנוחה ובעיקר במהלך פעילות גופנית אירובית.

Fat Burner, מכיל מיצוי תה ירוק, עם חומצה לינולאית מצומדת, קפאין, כרום פיקולינאט וחומצות אמינו (טאורין וקרניטין), חומצה לינולאית מצומדת ורכיבים נוספים, המסייעים לשריפת השומנים באופן אופטימאלי.

יש לציין, כי הפורמולה מסייעת לשמור על מסת גוף כחושה (שרירים), יחד עם שריפת שומנים מירבית. תמצית התה הירוק, מסייעת להגברת המטבוליזם ע"י פעילותו הטרמוגנית, כך גם מקטין תהליכים קטבוליים (פירוק שרירים).

תמצית תה ירוק וקפאין, תורמים לנו לאנרגיה זמינה והתרוממות רוח, משפרים את המצב המטבולי ומסייעים לנו לבצע פעילות גופנית בעוצמה רבה יותר.

חומצת האמינו קרניטין וחומצה לינולאית מצומדת, מסייעות בניצול חומצות השומן לאנרגיה, כך מסייעות להגברת תהליך שריפת השומנים.

השימוש בחומצת האמינו קרניטין מסייע לתהליך הדיאטה וניצול השומן לאנרגיה. הקרניטין מסייע להגברת היכולת להתאמן בעצימות גבוהה, שיפור הביצועים האתלטיים, שיפור במהירות התאוששות השרירים מפעילות גופנית אינטנסיבית.

צריכת תוספת קרניטין מגבירה את רמות הקרניטין בתאי השרירים ומסייעת לשרירים לנצל יותר חומצות שומן לאנרגיה, כך למעשה מפחית את ניצול הפחמימות עקב ניצול מוגבר של שומנים לאנרגיה (שריפת שומנים).

מתוך: Published online before print January 4, 2011, doi: 10.1113/jphysiol.2010.201343 February 15, 2011 The Journal of Physiology, 589, 963-973.

חומצת האמינו טאורין, מסייעת בהובלת מינרלים לתאי השרירים, כגון: אשלגן, נתרן, מגנזיום וסידן. הטאורין, שומרת על תפקוד הלב באופן יעיל מבחינה חשמלית – עקב הובלת האלקטרוליטים. טאורין מסייע לירידה במשקל, ספורטאים רבים משתמשים בטאורין כדי לשמור על משקלם ולשמר על מסת השרירים. טאורין מעלה את קצב חילוף החומרים ברמה התאית ובכך גורמם לגוף לשרוף יותר שומן. בנוסף, טאורין יכולה לעזור לשמור על מסת השרירים בתקופת הדיאטה והירידה המהירה במשקל ע"י שיפור הרגישות התאים  לאינסולין ויצירת החלבונים.

המינרל כרום פיקולינאט, מסייע לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם (גם שומנים) ומקטין את הכמיהה למתוקים, שזאת אחת הסיבות להשמנה, מונע פירוק שרירים במהלך הדיאטה (דבר שכיח), עקב השפעתו על ההורמון אינסולין.

חומצה לינולאית מצומדת (CLA – (Conjugated Linoleic Acid, היא חומצת שומן חיונית שגופנו אינו מסוגל לסנתז בעצמו, אנו יכולים לקבלה ממזונות, כגון: בשר ומוצרי חלב שמנים.


היעילות של חומצה לינולאית מצומדת (CLA) להפחתת מסת השומן: מחקר מטא אנליזה בבני האדם.

חומצה לינולאית מצומדת (CLA) הוכחה, כתוסף יעיל להפחתת מסת שומנים בבעלי חיים אך התוצאות בבני אדם לא היו עקביות.

מטא אנליזה של מחקרים בבני אדם שבו ה- CLA ניתן כתוסף תזונתי, לבדיקת יעילותה בהפחתת מסת שומן, נצפו התוצאות הנ"ל:

באתר PubMed (הספרייה הלאומית לרפואה, Bethesda, MD), מחקרים אקראיים: לרוב נמצא כי תוספת של CLA אכן מסייעת לירידה במסת השומן. 

מתוך: Am J Clin Nutr May 2007 vol. 85 no. 5 1203-1211


לפי מחקרים מדעיים נמצא שה- CLA תורמת:

הפחתת אחוז השומן בגוף (במיוחד השומן האבדומינלי).

איזון פרופיל השומנים בדם (הפחתת הכולסטרול).

תורם לחיטוב הגוף והשרירים ומסייע לתהליך ההרזיה.

מונע תגובה היפר גליקמית (מפחית את רמת קליטת הגלוקוז בדם).

מגביר מטבוליזם (חילוף חומרים).

כיום אנו יודעים, כי תה ירוק ולמעשה בכל תה המופק מצמח הקמליה מכיל מגוון רחב של תכונות מועילות, להפחתת סיכון להתפתחות סרטן, מחלות לב, מחלות כבד, בעל תכונות נוגדות חמצון, הטבות לעור והרבה יותר.


חקירת השפעת תערובת תה ירוק וקפאין בשמירה על משקל לאחר ירידה במשקל גוף.

צריכת קפאין גבוהה, הייתה קשורה לירידה במשקל באמצעות תרמוגנזה ושריפת שומנים.  מתוך: Obesity Research Volume 13, Issue 7, pages 1195–1204, July 2005


תמצית תה ירוק וירידה במשקל.

מחקרים אפידמיולוגיים, הראו כי צריכת תה ירוק המכיל קטחינים קשורים, לסיכון נמוך יותר למחלות לב וכלי דם. הדוחות הראו כי צריכת תמצית תה ירוק קשורה לירידה מוגברת במשקל בשל התרמוגנזה (יצירת חום), אשר בדרך כלל מיוחסת ל-gallate Epigallocatechin catechin. ידועים קטכינים-פוליפנולים כמסוגל עיכוב catechol-O-methyltransferase (האנזים שמפרק נוראפינפרין). ירידה במשקל הנגרמת מהתגובה תרמוגנזה הנוצרת ע"י ה- epigallocatechin gallate, המצויים בתה הירוק ויכולתו לעכב catechol-O-methyltransferase החשוב ליתרונות בריאותיים ולהארכת הפעולה של נוראדרנלין במרווח הסינפטי. מתוך: Q. Shixian, B. VanCrey, J. Shi, Y. Kakuda, and Y. Jiang. Journal of Medicinal Food. Winter 2006, 9(4): 451-458. doi:10.1089/jmf.2006.9.451.

Published in Volume: 9 Issue 4: January 4, 2007



השמנת יתר ותה ירוק (קטכינים).

צריכת תה ירוק עשויה לשפר את הבריאות משום שהיא מפחיתה את השכיחות לסרטן במודלים ניסויים שונים, ומפחית את ריכוזי כולסטרול בסרום. לתה הירוק ישנה השפעה על משקל הגוף והוצאת אנרגתית.

כך דיווח המחקר שב- 24 שעות הוצאה האנרגיתית עלתה וכך גם קצב חמצון השומנים (שריפת שומנים) בגברים בריאים שצרכו תמצית תה ירוק המכילה קפאין ופוליפנולים. עוד נימצא שמינון הקפאין שווה ערך לזה שנמצא בתמצית התה הירוק לא משפיע על ההוצאה האנרגתית ב- 24 שעות, מיכן ניתן להסיק כי הפוליפנולים בתה ירוק, ובמיוחד הנפוץ ביותר הם: epigallocatechin gallate או בקיצור: EGCG, עשויים לעורר תגובה של תרמוגנזה ושריפת שומנים.

מתוך: Am J Clin Nutr November 2000 vol. 72 no. 5 1232-1233


תמצית תה ירוק, שריפת שומנים באנשים בריאים.

הוכח שתמצית התה הירוק מסייעת לשריפת שומנים בבני אדם במנוחה, דבר המסייע למנוע השמנה.

חוקרים חקרו את השפעת תמצית תה ירוק על הסבילות לגלוקוז וחמצון שומן (שריפת שומנים) במהלך פעילות גופנית בעצימות בינוניות בבני אדם.

תוצאות המחקר הראו כי שיעור חמצון השומן הממוצע היו גבוהות בכ- 17% לאחר צריכת תמצית תה ירוק בהשוואה לקבוצת הפלצבו. יתר על כן, ניצפה שיפר בסבילות לגלוקוז, כלומר שיפר ברגישות לאינסולין (הדבר עשוי לסייע לחולי סוכרת מסוג 2).

מסקנות המחקר היא שצריכת תמצית תה ירוק יכולה להגביר את קצב שריפת השומנים במהלך פעילות גופנית בעצימות בינונית ויכולה לשפר את הרגישות לאינסולין והסבילות לגלוקוז בגברים צעירים ובריאים.

מתוך: Am J Clin Nutr March 2008 vol. 87 no. 3 778-784


לתה הירוק תכונות אנטי דלקתיות.

הפוליפנולים שבתה הירוק, כגון: EGCG תכונות אנטי דלקתית חזקה (מתוך: p65. J. Nutr. 134: 1039-1044, 2004).  מחקרים אפידמיולוגיים, מצאו קשר בין צריכה קבועה של תה והירידה בסיכון לסרטן.

כרום פיקולינט, מסייע להקטין את תחושת הרעב – הבלתי מוצדקת. המינרל כרום חיוני לשמירת רמות הסוכר בדם (מונע את העליות החדות ברמות הסוכר בדם). הכרום מגביר את רגישות הקולטנים של התאים להורמון אינסולין (הורמון הנחוץ להחדרת סוכר מהדם אל תוך התא לשם הפקת אנרגיה) ובכך מגביר את המטבוליזם של הגלוקוז בדם. הכרום מפחית ומאזן רמות גבוהות של שומנים בדם, כגון: טריגליצרידים וכולסטרול ומסייע לירידה במשקל, זאת ע"י הגברת קצב שריפת השומנים והפחתת הכמיהה לסוכרים ומתוקים. כרום מעורב כקופקטור (cofactor) בשמירה על ערכי שומנים תקינים בדם ומטבוליזם של פחמימות. 

המינרל כרום שמקורו במזון אינו נספג באופן יעיל (רק 2-4%), בכדי להגביר את זמינותו הביולוגית, ניתן להוסיף לכרום חומצת פיקולינית (Picolinic), שהינה למעשה מטבולית של חומצת האמינו טריפטופן, דבר היוצר קומפלקס יציב עם יונים של מתכות המעבר, כך שתוצאתה הינה זמינות ביולוגית משופרת של היון המתכתי כרום.

השפעות התוספת כרום פיקולינט על הרכב הגוף: מחקר בשיטת כפול סמיות, מבוקר ופלסבו, בחנו את השפעת המינרל כרום פיקולינט על הרכב הגוף. כך נמצא ירידה במשקל ובאחוזי השומן וירידה בפירוק השרירים בהשוואה לקבוצת הפלצבו. מתוך: Current Therapeutic Research Volume 57, Issue 10 , Pages 747-756, 1996 

השפעת תוספי כרום פיקולינט על הרכב גוף: שכפול והרחבה של מחקר קודם.
הטיפול בכרום פיקולינאט לפי המחקר הנ"ל מצא שישנה ירדה יותר במשקל (7.79 ק"ג לעומת 1.81 ק"ג) ומסת שומן (7.71 ק"ג לעומת 1.53 ק"ג), וכמו כן, נצפה ירידה גדולה יותר באחוזים השומן בגוף (6.30% לעומת 1.20%, בהתאמה) וזאת ללא אובדן של מסה שרירים. כך הגיעו למסקנה כי מחקר זה ששוכפל ממצאים קודמים, כי תוספת כרום פיקולינאט יכולה להוביל לשיפור משמעותי בהרכב הגוף. מתוך: Current Therapeutic ResearchVolume 59, Issue 6 , Pages 379-388, June 1998
השפעת כרום פיקולינט על כולסטרול בדם ואפוליפופרוטאין בבני אדם. כדי לקבוע אם הכרום פיקולינט יעיל בבני אדם, חוקרים בדקו את רמות כולסטרול הכללי, כולסטרול ליפופרוטאין בצפיפות נמוכה (LDL), ואפוליפופרוטאין B. כך נימצא שהנ"ל ירדו באופן משמעותי בקבוצה אשר נטלה את התוספת שהכילה כרום פיקולינט. בנוסף נימצא כי ריכוז האפוליפופרוטאין A, והחלבון ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה (HDL-כולסטרול "הכולסטרול הטוב"), עלו באופן משמעותי במהלך הטיפול בכרום פיקולינט. תצפיות הנ"ל מראות, כי כרום פיקולינט יעיל מאוד בהורדת שומנים בדם בבני אדם. מתוך: West J Med. 1990 January; 152(1): 41–45.


תוספת כרום פיקולינט מסייע לירידה במשקל גוף ומגביר את הרגישות לאינסולין בנבדקים עם סוכרת מהסוג 2.
תוספת כרום פיקולינט, מסייעת לשיפור באיזון רמות סוכר בדם. כך בדקו את השפעת תוספת כרום פיקולינט על רגישות להורמון אינסולין, האיזון הגליקמי, והרכב הגוף בנבדקים הסובלים מסוכרת מהסוג 2 (סוכרת מבוגרים).
ניצפה ירידה משמעותית באחוזי השומן בהשוואה לקבוצת הפלצובו. ונימצא שיפור משמעותי ברגישות לאינסולין.
לסיכום, מחקר זה מוכיח כי תוספת כרום פיקולינט בנבדקים הסובלים מסוכרת סוג 2 הנוטלים תרופות ממשפחת הסולפאוראה (sulfonylurea) משפרת באופן משמעותי את רגישות לאינסולין, איזון וירידה ברמות הגלוקוז בדם. מתוך: Accepted April 25, 2006. Received January 31, 2006.


תוספי כרום שונים: מה יותר יעיל כרום כלוריד או כרום פיקולינאט?
במחקר זה בדקו את השפעת תוספת תוספי כרום יומיים (3.3-3.5 mumol כלוריד כרום או הכרום פיקולינט) או פלצבו במשך כשמונה שבועות, ואימוני משקולות על כ- 36 גברים. כך נמצא שהכרום פיקולינאט היה הזמין ביותר בהשוואה לכרום כלוריד.
מתוך: Am J Clin Nutr June 1996 63: 954-65


לסיכום המוצר Fat Burner מבית חברת סופר אפקט, יעיל להרזיה וחיטוב הגוף והשרירים, יחד עם הטבות בריאותיות נוספות (להלן המחקרים המספרות הרפואית). כמו כן, השפעות בריאותיות נוספות אודות המוצר Fat Burner מאזן ומפחית רמות שומנים בדם, לרבות איזון הכולסטרול, כלומר מסייע להוריד את רמות ה- LDL-כולסטרול ולהגביר את רמות ה- HDL-כולסטרול ומפחית את רמות הטריגליצרידים, הגורמים הנ"ל מסייעים למנוע מחלות לב וכלי דם (גם אצל אנשים בריאים) ובעיקר אצל אלה הנוטים לכך עקב אורח חיים בלתי מאוזן או נטייה גנטית. מפחית ומאזן את רמות הגלוקוז (סוכר הדם) בדם, כך מסייע ה- Fat Burner לשמור על רמות מאוזנות של סוכר בדם ולהקטין כמיהה לצריכת מתוקים וממתקים. ושי לציין, את אחד הגורמים החשובים ביותר של המוצר Fat Burner והוא צימצום הנטייה להשמין שוב מחדש ואחר הדיאטה ! ! ! והשפעות "פחות חשובות" כמו, ירידה בנטייה לפתח סרטן, סוכרת מסוג 2 (עקב השמנה יתרה), מחלות לב וכלי דם ומחלות ניוון אחרות עקב ההשפעה האנטי-אוקסידנטית של המוצר Fat Burner.


רכיבים:
חומצה לינולאית מצומדת 250 מ"ג
תמצית תה ירוק 210 מ"ג
קפאין 100 מ"ג
ל-טאורין 20 מ"ג
ל-קרניטין 30 מ"ג
כרום פיקולינט 80 מק"ג
מגנזיום ציטראט 5 מ"ג
• השורף שומנים של חברת סופר אפקט כשר בהשגחת הרבנות ראש העין.
• תכולה:100 כמוסות.
קפאין - CAFFEINE
קפאין הינו אלקלואיד ממריץ ממשפחת הקסנטינים, הקפאין מצוי בעיקר בפולי הקפה, גואראנה, עשב המאטה, התה, הקקאו. תכונתיו הפרמקולוגיות העיקריות של הקפאין הם גירוי מערכת העצבית המרכזית – התעוררות ע"י שחרור ההורמון אדרנלין (אפינפרין), גירוי מערכת הנשימה – הרחבת כלי הנשימה והרפיית השריר החלק אשר עוטף את הברונכים, גירוי קצב הלב – עלייה בדופק.
קפאין נספג במהירות ורמות גבוהות מופיעות בדם כעבור כ- 45-15 דקות לאחר צריכתו כשיא הריכוז בפלזמה מגיע כעבור שעה. כמו כן, קפאין מופרש מהגוף במהירות, לוקח כ- 6-3 שעות עד שרמות הקפאין יורדות בדם לכמחצית.
קפאין ודיאטה לשריפת שומנים
הקפאין מגביר תגובת הליפוליזה (Lipolysis), תגובה זאת גורמת להבין כי צריכת הקפאין תגביר את תהליך ניצול השומנים לאנרגיה ובעיקר בעת פעילות גופנית אירובית. 
השפעת קפאין המתקבל משתיית קפה לעומת קפאין המתקבל מטבליות נמוכה יותר. הסיבה נעוצה, ככל הנראה, בתרכובות נוספות הקיימות בקפה ובולמות את פעולת הקפאין.
במחקר שבוצע על רוכבי אופניים ניצפה שיפור בסיבולת לאחר צריכת קפאין. הקפאין עשוי לשפר את התגובה הליפוטרופית (lipolysis) וההשפעה חיובית על העברת מסרים עצביים.
מתוך: Medicine and Science in Sports [1978, 10(3):155-158]
השפעות מטבוליות של קפאין באדם: חמצון שומנים בדם. נמצא שצריכת קפאין ממריצה תגובה ליפוטרופית (ניצול שומן לאנרגיה) והוצאת אנרגיה.
מתוך: Am J Clin Nutr January 2004 vol. 79 no. 1 40-46
קפאין הופיע בעבר בקטגוריית החומרים הממריצים וברשימת החומרים האסורים לשימוש, על פי חוקי הוועד האולימפי הבין-לאומי. בהחלטה שהתקבלה ע"י הסוכנות העליונה למניעת סימום (WADA), הוחלט להשמיט את הקפאין מרשימת החומרים האסורים, כך שמהראשון בינואר 2004 לא נחשב הקפאין כחומר אסור בשימוש לספורטאים בענפי ספורט אולימפיים.
• הקפאין של סופר אפקט הינו כשר בהשגחת הרבנות ראש העין. 
• תכולה: 100 כדורים.
סופר גיינר - SUPER GAINER 
הסופר גיינר הינה אבקה לעליה במשקל והגדלת המסת השרירים. הסופר גיינר מכילה שילוב מתוחקם של פחמימות חלבונים באיכות גבוהה ביותר. פחמימות פשוטות בעלות אינדקס גליקימי גבוה אשר מתפרקות במהירות לשם הספקת אנרגיה זמינה ומיידית, יחד עם פחמימות מורכבות אשר מתפרקות לאורך זמן, כך מסייעות להספקת אנרגיה ארוכת טווח ומניעת התגובה הקטבילית בשרירים (פירוק שרירים). 
הסופר גיינר מסייעת לעלייה במסת השרירים ובמשקל במשקל. תערובת הפחמימות המורכבות והפשוטות וספקות אנרגיה מידית והמשך אנרגיה ארוכת טווח למשך מספר שעות. 


הפחמימות חשובות ליצירת אנרגיה בשרירים, כך למעשה כשצורכים את הסופר גיינר אנו שומרים על רמות אנרגיה גבוהות יותר במהלך היום ובאימון. לאחר צריכת הסופר גיינר גופנו הופך לטעון באנרגיה מרובה אשר מסייעת לנו לשיפור העירנות וכושר התגובה של השרירים. 
תערובת הפחמימות המצויה במוצר סופר גיינר מסייעת לנו בנוסף ליצירת האנרגיה, גם לצבירת אנרגיה ב"מחסנים" של הגוף (כבד) והשרירים. צורת איחסון הפחמימות נאגרת בצורת חומר תשמור הניקרא: גליקוגן (רב סוכרים). 
חשוב להבין, שתערובת הפחמימות (גם החלבונים) המצויה במוצר סופר גיינר מסייעת להתאוששות השרירים לאחר האימון המפרך. היות ולאחר האימון האינטנסיבי ישנה ירידה ברמות האנרגיה בגוף, עקב ניצול של כל מקורות הגליקוגן (מחסן האנרגיה הזמינה בגופנו). כך שאם לא נמלא את מאגרי האנרגיה בגופנו הוא עשוי לנצל את הקמות השרירים לאנרגיה זמינה, תהליך קטבולי (פירוק) זה מיועד ליצירת אנרגיה זמינה על חשבות מסת השרירים, כך אנו הופכים לכניבלים האוכלים את רקמות השרירים שלנו וזהו התהליך הקטבולי שספורטאים רוצים להימנע ממנו ! 
אבקת סופר גיינר ‏מכילה חלבונים אשר מספקים לגופנו את כל חומצות האמינו החיוניות. חלבונים אלה משמשים אותנו לבנייה ותיקון רקמות הגוף, לרבות רקמות שרירים. כך לאחר האימון, שהוא למעשה הגורם לפציעת השרירים באופן מיקרוסקופי ("פציעה מבוקרת") החלבון הזמין אשר מצוי במוצר סופר גיינר מסייעים לבניית השרירים והפעם באופן חזק יותר !
חשוב לדעת, כי תערובת הפחמימות וחלבונים המצויים במוצר ספור גיינר גורמים למערכת האנדוקרינית (המערכת ההורמונלית) לשחרר בתגובה הורמונים אנבוליים (בונים שרירים), כגון: אינסולין והורמון גדילה, אשר בתורם מסייעים לבניית מסת שרירים חדשה באופן יעיל יותר. 
• הגיינר כשר בהשגחת הרבנות ראש העין. 
• הגיינר מגיע במיגוון טעמים: וניל, שוקולד, בננה, קרם עוגיות ושוקולד לבן.
• תכולה: 4.5 ק"ג.

קריאטין מונוהידראט סופר אפקט - SUPER EFFECT CREATINE
אבקת קריאטין מונוהידראט של חברת סופר אפקט הינה אבקת קריאטין טהורה. 
יכולת קליטת הקריאטין ע"י השרירים גדלה כאשר במקביל לתקופת נטילת הקריאטין מבצעים הספורטאים מאמצים המאופיינים בפעילויות קצרות ועצימות, כגון אימון משקולות בחדר הכושר. 


אבקת קריאטין מונוהידראט של חברת סופר אפקט מכילה קריאטין טהור 100% ונקי מחומרי לוואי אחרים. הקריאטין הנ"ל נבדק במעבדה ואושר כחומר הפעיל בלבד ! המסומן על האריזה במונח creapure = קריאטין טהור). האבקה הינה קריאטין-מיקרוני (micronized creatine), כלומר שצורת גרגירי האבקה קטנים מאוד ולכן נמהלים מיידית במים ואינם מותירים משקעים בדומה לקריאטין הרגיל.
נטילת קריאטין מסייעת לשיפור יכולת הספורטיבית בקשת רחבה של מקצי הספורט השונים.
בנוסף יסייע השימוש בקריאטין לכל ספורטאי המבצע אימוני משקולות הדורשים ביצוע מספר חזרות בעצימות גבוהה. לדוגמא: מרימי משקולות ומפתחי גוף. 
קריאטין הוא תוסף התזונה היעיל והנפוץ ביותר בקרב מתאמנים, הוא תורם לעלייה במסת השרירים ולשיפור בכוח והכל בפרק זמן קצר. אם מטרתך היא פיתוח גוף ובניית שרירים אז קריאטין הוא התוסף היעיל בשבילך! מומלץ לשלב את הקריאטין עם תוספי מזון נוספים כגון: אבקת חלבון או אבקת עלייה במסה. 
תוסף המזון קריאטין משמש להגדלת מסת השרירים ללא עודפי שומן ! לפי מחקר קליני שנערך נצפתה עליה של כ- 25% במסה השרירית ללא עליה בעודפי השומן לאחר שימוש קבוע במוצר בפרק זמן של כחודשיים בקירוב. 

יתרונות של השימוש בקריאטין
התאוששות מהירה לאחר אמונים, כך גם נוכל לחזור ולהתאמן יותר ולצמצם את התגובה הקטבולית (פירוק השרירים). 
שיפור בכח ובביצועים, כך נוכל להרים יותר משקול באימונים בחדר הכושר וניגזר מכך השיפור בביצועים הספורטיביים. 
עליה במסת השרירים, עקב תגובה אוסמולארית (ספיחת נוזלים) למדור התוך תאי (לתוך תאי השרירים) ויחד עם חדירת הנוזלים גם חדירה מוגברת של חומצות אמינו המרכיבות את רקמות השרירים. יש לציין, שניתן לראות תוצאות מהירות בהשוואה למוצרים אחרים. 
חשוב לזכור כי בזמן לקיחת קריאטין יש לשתות הרבה נוזלים על מנת למנוע התייבשות. 
אופן השימוש בקריאטין: באופן עקרוני ישנן שתי שיטות לנטילת התוסף קריאטין, הראשונה העמסת קריאטין והשנייה נטילת קריאטין רק לפני ו\או אחרי האימונים. 
העמסת קריאטין: יש לצרוך 4 עד 5 כפיות ביום (כל כפית מכילה כחמישה גרם), למהול בכוס מים או מיץ, ולחלק במשך היום, למשך 5 עד 7 ימים רצופים (להלן תקופת ההעמסת קריאטין). בתום חמשת עד שיבעת הימים הראשונים יש לעבור לצריכה של כפית עד שתי כפיות ביום. בימי אימון מומלץ לצרוך את התוסף כ- 30 עד 60 דקות לפני האימון ומיד לאחריו. 
• הקריאטין של סופר אפקט כשר. 
• הקריאטין מגיע ללא טעם (100% טהור).
• תכולה:1 ק"ג.
טבלת מטרות למימוש ע"י תוספי מזון
להלן טבלה בעזרתה נוכל למצוא את מבוקשנו, כגון: עלייה במסת השרירים, חיטוב השרירים וכו' ע"י תוספי מזון שונים: 


המטרה

שם תוסף המזון

פיתוח מסת שרירים


לאנשים רזים

1. סופר גיינר (בין הארוחות ולאחר האימון)  

2. אבקת קריאטין (לפני האימון 60-45 דקות ולאחר האימוןאו בשיטת העמסת קריאטין)

פיתוח מסת שרירים

לאנשים עם נטייה להשמנה

1. חלבון סופר ווי (בבוקר ולאחר האימון)

2. אבקת קריאטין (לפני האימון 60-45 דקות ולאחר האימון)

חיטוב הגוף והשרירים

יחד עם גדילה במסת השרירים

1. פט ברנרז (בבוקר ולפני אימון אירובי)

2. חלבון סופר ווי  (בבוקר ולאחר האימון)

3. אבקת קריאטין (לפני האימון 60-45דקות ולאחר האימון)

דיאטה וירידה במשקל

1.פט ברנרז (בבוקר ולפני אימון אירובי)

הגברת הפרשת הורמון הגדילה הטבעי

1. אבקת גלוטמין  (לפני האימון ולפני השינה)

2. חלבון סופר ווי (בעת הצורךבבוקר ולאחר האימון)

שיפר באנרגיה הכללית

ו\או לפני האימון

1. קפאין לפני האימון

2. פט ברנרז (FAT BURNER) בבוקר ולפני האימון

שיפור הכוח הפיזי

(הרמת משקלים כבדים יותר)

1.קפאין

2.קריאטין (לפני האימון 60-45 דקותולאחר האימוןלרוב מומלץ יותר, בשיטת העמסת קריאטין)


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא