דיאטה מנצחת תרופות לאנטי אייג'ינג ובריאות מטבולית טובה

דיאטה מנצחת תרופות לאנטי אייג'ינג ובריאות מטבולית טובה. מחקר שהשווה את ההשפעה של דיאטה לעומת תרופות על הפעילות הפנימית של התאים שלנו מצא שלתזונה יש השפעה חזקה הרבה יותר.

מחקר שהשווה את ההשפעה של דיאטה לעומת תרופות על הפעילות הפנימית של התאים שלנו מצא שלתזונה יש השפעה חזקה הרבה יותר.


המחקר הפרה-קליני של מרכז צ'ארלס פרקינס באוניברסיטת סידני מציע שההרכב של התזונה שלנו יכול להיות חזק יותר מתרופות בשמירה על מצבים כמו סוכרת, שבץ ומחלות לב.


המחקר, שנערך בעכברים, הראה שלתזונה (כולל קלוריות כללית ומאזן מאקרו-נוטריינטים) הייתה השפעה גדולה יותר על ההזדקנות והבריאות המטבולית מאשר לשלוש תרופות הנפוצות לטיפול בסוכרת ולהאטת ההזדקנות. הממצאים מתפרסמים ב- Cell Metabolism.


המחקר מתבסס על עבודה חלוצית של הצוות בעכברים ובבני אדם, המדגים את התפקיד המגן של תזונה ושילובים ספציפיים של חלבונים, שומנים ופחמימות נגד הזדקנות, השמנת יתר, מחלות לב, תפקוד לקוי של מערכת החיסון וסיכון למחלות מטבוליות, כגון סוכרת מסוג 2.


מנהל אקדמי של מרכז צ'רלס פרקינס, פרופסור סטיבן סימפסון אמר שתרופות יכולות גם לכוון לאותם מסלולים ביוכימיים כמו חומרים מזינים. היה מאמץ עצום לגלות תרופות שמטרתן לשפר את הבריאות המטבולית והזדקנות מבלי לדרוש שינוי בתזונה.


"דיאטה היא תרופה רבת עוצמה. עם זאת, כיום תרופות ניתנות ללא התחשבות בשאלה האם וכיצד הן עשויות לקיים אינטראקציה עם הרכב הדיאטה שלנו - גם כאשר תרופות אלו מתוכננות לפעול באותו אופן, ובאותם מסלולי איתות של חומרים מזינים כמו דיאטה," אמר פרופסור סימפסון.


החוקרים יצאו לגלות האם תרופות או דיאטה היו חזקות יותר בעיצוב מחדש של חישת רכיבים תזונתיים ומסלולים מטבוליים אחרים, כמו גם האם תרופות ותזונה קיימו אינטראקציה בדרכים שהפכו אותן ליעילות יותר או פחות.


"גילינו שלהרכב התזונתי יש השפעה הרבה יותר חזקה מאשר לתרופות, שהפחיתו במידה רבה את התגובות לדיאטה במקום שעיצבו אותן מחדש", אמר פרופסור סימפסון.


"בהינתן שבני אדם חולקים למעשה את אותם מסלולי איתות של חומרים מזינים כמו עכברים, המחקר מציע שאנשים יקבלו ערך טוב יותר משינוי התזונה שלהם כדי לשפר את הבריאות המטבולית במקום לקחת את התרופות שחקרנו."


המחקר הסביר: 

צוות המחקר תכנן מחקר מורכב בעכברים, הכולל 40 טיפולים שונים, כל אחד עם רמות שונות של איזון חלבון, שומנים ופחמימות, קלוריות ותכולת תרופות.


המחקר נועד לבחון את ההשפעה של שלוש תרופות אנטי-אייג'ינג על הכבד, שהוא איבר מפתח בוויסות חילוף החומרים.


חוזק מפתח של המחקר היה השימוש במסגרת הגיאומטרית לתזונה שפותחה על ידי הפרופסורים סטיבן סימפסון ודיוויד ראובנהיימר. המסגרת אפשרה לצוות לשקול כיצד תערובות ואינטראקציות של רכיבים תזונתיים שונים משפיעים על בריאות ומחלות, במקום להתמקד ברכיב תזונתי אחד בנפרד, המהווה מגבלה במחקרי תזונה אחרים.


מה הם מצאו?

התוצאות מוסיפות עוד חלק לפאזל בהבנתנו את המנגנונים המקשרים בין "מה אנחנו אוכלים" ל"איך אנחנו מזדקנים".


החוקרים מצאו כי לצריכת הקלוריות ולאיזון המקרו-נוטריינטים (חלבון, שומנים ופחמימות) בתזונה הייתה השפעה חזקה על הכבד.


לצריכת חלבון ולצריכה כוללת של קלוריות הייתה השפעה חזקה במיוחד לא רק על מסלולי חילוף החומרים, אלא גם על תהליכים בסיסיים השולטים באופן שבו התאים שלנו פועלים.


לדוגמה, כמות החלבון שנאכלה השפיעה על הפעילות במיטוכונדריה, שהם החלק בתאים שמייצרים אנרגיה.


זה יוצר אפקט במורד הזרם, שכן כמות החלבון והאנרגיה התזונתית הנאכלת משפיעה על האופן שבו תאים מתרגמים את הגנים שלהם לחלבונים השונים הדרושים כדי לעזור לתאים לתפקד כראוי וליצור תאים חדשים.


שני תהליכים בסיסיים אלו קשורים להזדקנות.


לשם השוואה, התרופות פעלו בעיקר כדי לבלום את התגובה המטבולית של התא לתזונה, במקום לעצב אותן מחדש באופן מהותי.


עם זאת, החוקרים מצאו גם כמה אינטראקציות ספציפיות יותר בין ההשפעות הביוכימיות של התרופות והרכב הדיאטה.


לתרופה אחת נגד הזדקנות הייתה השפעה גדולה יותר על שינויים בתאים הנגרמים על ידי שומן ופחמימות בתזונה, בעוד שסרטן ותרופה אחרת לסוכרת חסמו את ההשפעות של חלבון תזונתי על המיטוכונדריה המייצרת אנרגיה.


המחבר הראשי פרופסור דיוויד לה קוטר ממרכז צ'רלס פרקינס והפקולטה לרפואה ובריאות אמר כי למרות שהמחקר היה מורכב מאוד, הוא מראה עד כמה חשוב ללמוד דיאטות רבות ושונות בו-זמנית, במקום רק להשוות כמה דיאטות שונות.


"גישה זו היא הדרך היחידה שבה נוכל לקבל סקירה כללית של האינטראקציה בין התזונה, הבריאות והפיזיולוגיה שלנו", אמר פרופסור לה קוטר.


"כולנו יודעים שמה שאנו אוכלים משפיע על הבריאות שלנו, אבל מחקר זה הראה כיצד אוכל יכול להשפיע באופן דרמטי על רבים מהתהליכים הפועלים בתאים שלנו. זה נותן לנו תובנות כיצד התזונה משפיעה על הבריאות וההזדקנות".


מקור: 

https://www.sciencedaily.com/releases/2021/11/211116103107.htm

Materials provided by University of Sydney. Note: Content may be edited for style and length.


תגובות

  1. מערכת היחסים שלי בת 3 שנים נהרסה והייתי הרוסה. ארוסתי נפרדה ממני ולא קיבלתי ממנו הסבר. כדי שאחזיר אותו, אני חייב למצוא פתרון, הלכתי ל-3 אשפים שונים וכולם הכשילו אותי, אז אני מפסיק לחפש עזרה עד שבוקר אחד מצאתי כל כך הרבה עדויות ב- doctorigbinovia93@gmail.com בהתחלה הייתי א קצת סקפטי, אבל חבר שלי אמר לי לנסות את זה כדי לראות מה יקרה, אז שלחתי לו גם הודעה בוואטסאפ שלו +12162022709 ו-viber +12066713285 והסבר את המצב שלי הוא אמר שהוא יקח את הזמן שלו לעשות אהבה כישוף שיחזיר את אשתי אליי, אחרי שלושה ימים המלכה שלי השלימה איתי, היה טוב שאהבתי חזרה כשהיא חזרה היא אמרה שהיא לא תעזוב אותי יותר, ראיתי אותה השתנתה ומשתנה עם החודש האחרון היא חזרה. עכשיו האהבה שלנו חזקה יותר מבעבר, אנא צור קשר עם Dr.Igbinovia אם אתה צריך עזרה כלשהי בבעיות נישואין וגירושין עם ספירת זרע נמוכה וכל רפואת צמחים ובעיות פיננסיות Dr.igbinovia היא הדרך הטובה ביותר להציל את הנישואים שלך. צריך לנסות אותו?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא