קפה חזק 30 דקות לפני אימון גופני מגביר את שריפת השומנים

קפה חזק 30 דקות לפני אימון גופני מגביר את שריפת השומנים. שתייה של קפה חזק חצי שעה לפני פעילות גופנית מגבירה את שריפת השומנים, כך עולה ממחקר חדש. אחר הצהריים ההשפעות של הקפאין ניכרות יותר מאשר בשעות הבוקר.

מדענים מהמחלקה לפיזיולוגיה של אוניברסיטת גרנדה (UGR) הראו שקפאין (כ-3 מ"ג / ק"ג, המקביל לקפה חזק) שנצרך כ-30 דקות לפני פעילות גופנית אירובית מעלה משמעותית את קצב שריפת השומנים. בנוסף גילו המדענים שאם האימון  מתבצע בשעות אחר הצהריים, השפעות הקפאין ניכרות יותר מאשר בשעות הבוקר.



במחקרם, שפורסם בכתב העת Journal of the International Society of Sports Nutrition, החוקרים בדקו האם צריכת קפאין, אחד החומרים הארגוגניים הנפוצים ביותר בעולם לשיפור ביצועי הספורט, אכן מגביר את החמצון או "צריכה", של שומן במהלך פעילות גופנית. על אף העובדה שצריכתו בצורת תוספים נפוצה מאוד.


ההמלצה להתאמן על קיבה ריקה בבוקר כדי להגביר את חמצון השומן היא דבר שבשגרה. עם זאת, יתכן והמלצה זו חסרה בסיס מדעי, מכיוון שלא ידוע אם עליה זו נובעת מפעילות גופנית בבוקר או עקב כך שהאימון נעשה על בטן ריקה - ללא אוכל. המחבר הראשי של מחקר הנ"ל מסביר, פרנסיסקו חוסה אמרו-גהטה מהמחלקה לפיזיולוגיה של ה- UGR.


בסך הכל השתתפו 15 גברים (גיל ממוצע, 32) במחקר, ובצעו מבחן אימונים ארבע פעמים במרווחים של שבוע אחד. הנבדקים צרכו קפאין כ- 3 מ"ג לכל ק"ג משקל גוף או פלצבו בשעה 8:00 ובשעה 17:00 אחר הצהריים (כל נבדק השלים את הבדיקות בכל ארבעת התנאים בסדר אקראי). התנאים שקדמו לכל בדיקת פעילות גופנית (שעות שחלפו מאז הארוחה האחרונה, פעילות גופנית או צריכת חומרים ממריצים) תוקנו בקפדנות, וחישוב השומן במהלך האימון חושב בהתאם.


חמצון שומן מרבי

תוצאות המחקר הראו שצריכת קפאין 30 דקות לפני ביצוע בדיקת אימון אירובי הגבירה את חמצון השומן המקסימלי במהלך הפעילות הגופנית ללא קשר לשעה ביום, כך מסביר פרנסיסקו ג'יי אמרו. אושר קיומו של וריאציה יומית בחמצון השומן במהלך הפעילות הגופנית, והערכים היו גבוהים אחר הצהריים מאשר בשעות הבוקר לשעות צום שוות.


תוצאות אלו מראות גם שקפאין מגביר את חמצון השומן במהלך פעילות גופנית בבוקר באופן דומה לזה שנצפה ללא צריכת קפאין בשעות אחר הצהריים.


לסיכום, ממצאי מחקר זה מצביעים על כך שהשילוב של צריכת קפאין ופעילות גופנית אירובית המתבצעת בעוצמה מתונה בשעות אחר הצהריים מספק את התרחיש האופטימלי לאנשים המבקשים להגביר את שריפת השומנים במהלך פעילות גופנית.


https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210322175042.htm?fbclid=IwAR0tJOK_RTcgSE3RA5Zc-oiCIJcZlpK1jF9pfDUGapzlz0d_2ahTA-vLad4

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא