דיאטת קובי עזרא, סיפור אישי דיאטה להרזיה קובי עזרא

דיאטת קובי עזרא, סיפור אישי דיאטה להרזיה, קובי עזרא, ירידה 4 קילו בשבועיים לאחר תקיעות במשקל כחצי שנה.

אז אתם בטח שואלים מה קרה למטופלת המופיעה בסרטון הנ"ל' למרות למרות שהייתה שרויה בדיאטה דלת קלוריות, הייתה תקוע במשקל ללא תזוזה? 
אז ראשית יש לומר שהפחתתם יתר בההכנסת הקלורית, תגרום לגופנו להכנס ל"מצב חרום" והפחית את קצב חילוף החומרים (מטבוליזם) כדי לשמור על האנרגיה המאוחסנת, כלומר השומן. 

צימצום בצריכת האנרגיה, כמו למשל דילוג על ארוחות אין פרושה שנרד יותר במשקל (לפחות לא תמיד בשומן). למעשה כשמדלגים על ארוחות בדומה לצום חלקי שאינו מאוזן, השרירים בגופנו מתפרקים היות מאגר חומצות האמינו מצוי ששרירים שלנו, כך שהדבר גורם להאטה במטבוליזם שלנו (חילוף חומרים). 

כשלא אוכלים שעות רבות, רמת הגלוקוז (סוכר הדם) בדם עשויה לרדת (לא באנשים צעירים ובריאים), דבר שעשוי ליגרום לאכילה מופרזת בהמשך היום ובעיקר למתוקים.

לטופלת אחרת שביצעה גם דיאטה דלת קלוריות, שחישבה את צריכת הקלוריות שלה לירידה במשקל לכ- 1200 קלוריות ביום. בחודש הראשון היא ירדה במשקל פלאים, ואז בהמשך כלום. אין שינוי במשך שבועות. היא גם לא הצליחה להבין למה היא לא יורדת במשקל, למרות שהיא שוקלת ומודדת של מה שנכנס לפה.

כל מה שאומרו לה המאמנים על ירידה במשקל הוא שאתה צריך לאכול פחות קלוריות כדי לרדת במשקל

אך האמת היא שהירידה במשקל אינה פשוטה כמו "אכילת קלוריות וניצול קלוריות".

מחקרים מראים שכאשר אדם מוריד את צריכת הקלוריות שלו, הגוף מסתגל למצב ע"י הורדת חילוף החומרים במנוחה, כלומר צמצום המטבוליזם הבסיסי. כך שלמעשה הגוף הופך ליעיל יותר בניצול הפחתת הקלוריות שהוא מקבל כדי לשמור ולמנוע איבוד אנרגיה וכן גם שומנים. חילוף חומרים נמוך יותר הוא בדיוק מה שאתם לא רוצים כשאתם מנסים לרדת במשקל!




ההסתגלות הנ"ל היא כמו מה שהגוף עושה עם פעילות גופנית. כשאתה עושה פעילות מסוימת שוב ושוב, השרירים זוכרים את הפעילות ומתחילים לעשות אותה בצורה יעילה יותר. חשבו על חילוף החומרים שלכם כמו על השרירים שלכם וההסתגלות שלהם לאימונים. אם אתם אוכלים מעט מדי קלוריות, חילוף החומרים שלכם מסתגל ע"י האטה בשריפת האנרגיה בכללית.

אמנם ירידה בצריכת הקלוריות עשויה להניב תחילה ירידה במשקל, אך זה רק עניין של זמן עד שתגיעו לפלטו - התקעות והירידה במשקל תעצר.

אימון ופני יכול לסייע לנו למשפיע על מטבוליזם, כן ! חוקרים שחקרו זאת סיכמו כי התרגיל לא מנע את האטת חילוף החומרים במנוחה, אלא רק שמר על מסת השרירים. הדבר עשוי לענות לכם על השאלה: מדוע אנשים רבים חוזרים במשקל לאחר ירידה במשקל?

ירידה במשקל מסובכת יותר ממתמטיקה ותלויה בגורמים רבים, כמו: גנטיקה, איכות המזון, איזון מקרונוטרנטים, הורמונים, אורח חיים, הם רק כמה דברים שעשויים להשפיע מאוד על יכולתו של אדם לרדת במשקל.

בנוסף, הוצאה קלוריות משתנה מאוד. הקלוריות שאנו רואים על תוויות המזון משתנות בכ- 20% בקירוב והקלוריות שאפליקציות מעריכות לגופך הן אומדנים. אך לא משנה כמה הם היו מדויקים, זה לא ישנה את ההשפעה על חילוף החומרים.



#קוביעזרא #דיאטתקוביעזרא #הרזיה #dieting #diets #דיאטה #בריאות #kobiezra #health #nutrition #diet #healthy #healthyliving #weightloss #wellness

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית