איך להגביר תחושת שובע מהירה - קובי עזרא

איך להגביר תחושת שובע מהירה - קובי עזרא. להיות שבעים או פחות רעבים גם במהלך הדיאטה לחיטוב הגוף וירידה במשקל. מה רצוי לאכול? מה לא לאכול? והכי חשוב איך ומתי?...

בחברה של ימינו, חטיפים תורמים קרוב לשליש מצריכת האנרגיה היומית, כאשר חטיפים רבים מורכבים ממזונות צפופים באנרגיה וחסרי תזונה. 
הבחירות הנערכות בנוגע לנשנושים מושפעות ממגוון גורמים ברמה האישית, החברתית והסביבתית. נורמות חברתיות, למשל, המדגישות אכילה בריאה עשויות להגדיל את צריכת החטיפים העשירים בחומרים מזינים. 

בנוסף, שובע ותחושת המלאות הנמשכת לאחר האכילה, מהווה גורם חשוב בדיכוי צריכת יתר, העלולה להוביל לעודף משקל והשמנה
לפיכך, לאכילת חטיפים בין הארוחות יש פוטנציאל לקדם שובע ולדכא צריכת יתר בארוחה שלאחר מכן. 

מחקרים רבים בחנו את הקשר בין אוכל חטיפים לשובע. מחקרים אלה הגיעו למסקנה שמזונות מלאים עתירי חלבון, סיבים ודגנים מלאים (למשל, אגוזים, יוגורט, שזיפים מיובשים ופופקורן) משפרים את השובע כאשר הם נצרכים כחטיפים. 
מזונות אחרים המעובדים כדי לכלול חלבון, סיבים או פחמימות מורכבות עשויים גם להקל על השובע כאשר הם נצרכים כחטיפים. 

עם זאת, מחקרים שבדקו את ההשפעות של מזון חטיפים על השמנת יתר לא תמיד הביאו לשובע ולאיכות התזונה וגודל המנות של החטיפים הנצרכים. 

לפיכך, הראיות הנוגעות להשפעות של מזון חטיפים על השמנת יתר היו מעורבות, כאשר מספר מחקרים התערבותיים ותצפיתיים לא מצאו קשר בין מזונות חטיפים לבין מצב משקל מוגבר. 

למרות שמחקרים פרוספקטיביים נוספים מתחייבים לקבוע באופן סופי את ההשפעות של מזונות חטיפים על הסיכון להשמנה, צריכת חטיפים בריאים עשויה להשפיע על שובע ומקדמת שליטה בתיאבון, מה שעלול להפחית את ההשמנה.

#fitness #dieting #diets #קוביעזרא #דיאטה #בריאות #kobiezra #תזונה #nutrition #health #healthyeating #diet #healthy #weightloss

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית