האם כורכומינואידים יעילים להפחתת CRP

האם כורכומינואידים יעילים להפחתת C‐Reactive Protein בפועל מבחינה קלינית? להלן עדויות מניתוח של מטה אנליזה.

כורכומינואידים


הדלקת בעלת תפקיד מרכזי בפתוגנזה של טרשת עורקים ומחלות לב וכלי דם (CVD). בהקשר זה, זוהה חלבון נגיב סי או בקיצור: CRP, כמנבא יעיל וכגורם סיכון עצמאי למחלות לב וכלי דם. 



כורכומינואידים הם מוצר טבעי רב תכליתי עם תכונות יעילות ללב ונוגדות דלקת. הוצע שהכורכומינואידים יכולים להפחית את רמות ה- CRP במחזור הדם, אך הממצאים הקליניים לא היו עקביים. 

לאחר איחוד התוצאות שפורסמו מהניסויים הקליניים על השפעת התוסף כורכומינואידים על רמות CRP

מסדי נתונים של PubMed / MEDLINE ו- SCOPUS חיפשו מחקרים קליניים המדווחים על שינויים ב- CRP בקרב אנשים שקיבלו כורכומינואידים. 

גודל ההשפעה עם רווחי ביטחון של 95% (CI) חושבו באמצעות מודל אפקטים אקראיים. ההטרוגניות הבין-מחקרית הוערכה באמצעות בדיקות Q ו- I2 של Cochran. 

תוצאות: שישה ניסויים שכללו 172 נבדקים בקבוצת הכורכומינואידים ו-170 נבדקים בקבוצת הפלצבו מילאו את קריטריוני הזכאות ונכללו במטא-אנליזה. 

בהשוואה לפלסבו, השלמה עם כורכומינואידים הייתה קשורה לירידה משמעותית ברמות ה- CRP המצויות (משקל ההבדל הממוצע: −6.44 מ"ג / ליטר; 95% CI: −10.77 - −2.11; p = 0.004). 

השפעה משמעותית זו נשמרה בקבוצות משנה של ניסויים שהשתמשו בתכשירים משופרים בזמינות ביולוגית של כורכומינואידים והיה משך תוספות של ≥4 שבועות, אך לא בקבוצות המשנה ללא מאפיינים אלה. 

מסקנות מחקר: תוסף הכורכומינואידים עשוי להפחית את רמות ה- CRP במחזור הדם. 
נראה כי השפעה זו תלויה בזמינות הביולוגית של תכשירים מכורכומינואידים התוסף. 

ניסויים עתידיים וארוכי טווח מוצדקים לאימות השפעה זו של כורכומינואידים. 


https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1002/ptr.5045
זכויות יוצרים © 2013 ג'ון וויילי ובניו בע"מ

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית