ייצור טבעי של ויטמין D, קובי עזרא ויטמין השמש


ייצור טבעי של ויטמין D ויטמין מהשמש עם קובי עזרא Ph.D, איך לאבחן חסרים בויטמין D?, מקורות במזון לויטמין D?. כמה ויטמין די ניתן ליצור בחשיפה לשמש?, האם השימוש במקדמי הגנה חוסם לחלוטין את ייצורו של ויטמין D?, מי עשוי ללקות המצבי חסר בויטמין די שמנים או רזים?, האם צריך להתקלח לפני החשיפה לשמש?...







היתרונות הבריאותיים של ויטמין D לעצמות


1. ויטמין D חשוב ביותר לעצמות בריאות וחזקות. בעיקר כשמדובר בשלד של אישה, היות וכל אישה מעל גיל 60 בעלת סיכוי מוגבר ללקות במחלת האוסטאופורוזיס (התדלדלות העצמות).

ויטמין D ממלא תפקיד בסיסי בוויסות סידן ותחזוקה של רמות זרחן בדם, שני גורמים חשובים ביותר לשמירה על עצמות בריאות.

כן, אנו זקוקים לוויטמין D כדי לספוג סידן במעיים ולהחזיר סידן שאחרת יפורש דרך הכליות.

כמו גם, מחסור בויטמין D בילדים עלול לגרום לרככת, מחלה המאופיינת בחדות קשה עקב ריכוך העצמות.

במבוגרים, חסר ויטמין D מתבטא כמו אוסטאומלציה (ריכוך העצמות) או אוסטאופורוזיס. Osteomalacia תוצאות צפיפות עצם ירודה וחולשה שרירים. אוסטאופורוזיס היא מחלת העצם הנפוצה ביותר בקרב נשים לאחר גיל המעבר וגברים מבוגרים.



להלן סרטונים נוספים על ויטמין D:

* הקשר של ויטמין D לסוכרת סוג 2

* ויטמין D ויצירתו מאור השמש בעורנו.

* ויטמין D מקורות.

* מחקרים ויטמין D עופרת, סידן ומינרלים.



ויטמין D, הידוע גם בשם ויטמין השמש, מיוצר בגוף כתגובה חשיפה לקרני השמש, כמו גם יכול להיות נצרך מזון או ספקים. ויטמין D חשוב מסיבות רבות, לרבות שמירה על חוזק העצמות והשיניים, הויטמין יכול להגן מפני מגוון מצבים של סרטן, סוכרת סוג 1, וטרשת נפוצה וכו'....



ויטמין D יש תפקידים מרובים בגוף: לשמור על בריאות העצמות והשיניים. לתמוך בבריאות של המערכת החיסונית, המוח, מערכת העצבים. להסדיר את רמות האינסולין ולסייע בסוכרת. תמיכה בתפקוד הריאות ובריאות הלב וכלי הדם. להשפיע על ביטוי של גנים המעורבים בפיתוח סרטן.



ההערכה היא כי חשיפה סבירה של עור חשוף לשמש במשך 5-10 דקות 2-3 פעמים בשבוע מאפשר לרוב האנשים לייצר מספיק ויטמין D. מחקרים שנעשו לאחרונה הראו כי אחוז ניכר של האוכלוסייה העולמית הוא חסר ויטמין D.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא