ירידה במשקל עקרונות החשובים

ירידה במשקל: 10 העקרונות החשובים ביותר שיובילו לכך
אילו ירידה במשקל הייתה צריכה להסתכם במשפט אחד: "תאכלו פחות ותזוזו יותר", אולם אני יודע שלא קל ליישם זאת ולכן החלטתי לרשום כאן את 10 הטיפים הטובים ביותר אשר עזרו לי וגם לכלל הלקוחות שלי לרדת במשקל ולשמור על כך לאורך זמן. אורח חיים המודרני לא מאפשר לנו אפילו לעצור ולחשוב שנייה על מה אנחנו אוכלים. ההרגלים שלנו בדרך כלל זה לאכול הכי מהר שניתן על מנת לחזור לעבודה במהירות האפשרית. אז תנו לי לחדש לכם: מגיע לכם להרגיש ולהיראות טוב! אז להשקיע בתזונה נכונה ובאימוני כושר ישתם לכם בסופו של דבר. במאמר זה אביא את עשרת הטיפים החשובים ביותר לדעתי לירידה במשקל:  

1. הדבר הראשון ואחד מהעקרונות החשובים ביותר לחיים תקינים ובריאים יותר זה שבכל ארוחה חייבים להיות שלושה דברים מרכזיים: כיסא, שולחן וצלחת. שלושת המוצרים הללו ימנעו מכם אכילה חסרת מחשבה ויחסכו לכם כנראה כמה מאות של קלוריות כל יום. כאשר אתם עובדים בדרכים אז התמדה בעקרון זה ימנעו מכם לאכול ג'אנק פוד או חטיפים שאפשר לקנות בדרך או מאוחר בלילה כאשר פתאום יש תיאבון ותחשבו על לשבת מול שולחן עם כיסא וצלחת אולי תוותרו על התענוג.

2. תפסיקו לחשוב על דיאטות מטורפות: "דיאטה ללא פחמימות", "לוותר לחלוטין על השומן", "לקחת כדורים שורפי שומן או מדכאי תיאבון". אף אחת מהדיאטות פלא הללו לא תחזיק לאורך זמן ובסופו של דבר דיאטות קיצוניות עלולות לפגוע ולהאט את חילוף החומרים בגוף. בנוסף, יש סכנה להרעבה עצמית וויתור על מוצרי מזון חשובים לבריאות.

3. אפילו הליכה היא פעילות גופנית. ידוע שכאשר אנשים שומעים את המילים אימון גופני הברכיים מתחילות לרעוד להם והם מאבדים כל רצון לקום מהספא ולהתחיל להתאמן. אז אל תקראו לזה אימון גופני, תקראו לזה הליכה, כאשר מזג האוויר מתאים זאת דרך נהדרת לשמור על כושר. יש אופציה ללכת לעבודה אם ההליכה לוקחת 15 דקות לכל כיוון זה יופי של פעילות להתחיל ולסיים בה את היום. אם באמת אין לכם אפשרות ללכת לעבודה תאכלו ללכת בקניון או להחנות במקום הרחוק כ-15 דקות ממקום עבודתכם.

4. שימו סוף לאכילה רגשית. תנסו לא לפנות לאוכל כאשר את זקוקים לתמיכה או להקלה בעומס נפשי. סיטואציה כזאת תמיד תסתיים בעלייה במשקל. תנסו להתאמן כאשר מצב זה קורה. אני יודע זה נשמע קשה ומתיש, אבל אפשר לנסות יוגה, טאי צ'י ואפילו מדיטציה. לא כל אימון צריך לכלול הרמת משקולות כבדות או הכנה למרתון. תנסו להימנע מאכילה בבדידות, צאו להליכה, תתקשרו לחבר, תצאו עם הכלב אם יש לכם או פשוט תלכו למקום בו יש הרבה אנשים מסביבכם.

5. לרובנו יש עבודה שנקראת: עבודה יושבנית זה אומר שאנו יושבים ולא זזים רב היום שלנו בעבודה. מה שאומר שאתם נמצאים במצב סטטי 9-12 שעות ביום. זה מטורף, אבל יש פתרון: תקומו!!! פשוט כך. כל שעה קחו הפסקת שתייה או שירותים וודאו שיש לכם מרחק הליכה קצר לעשות. בנוסף, תיגשו למשרד של השכן מהעבודה ואל תשלחו לו מייל, עלו במדרגות, תחנו רחוק מהעבודה. הכל נחשב!

6. לכו לישון! שינה חשובה מאוד לירידה במשקל. אימון תקפידו על מספיק שעות שינה ההורמונים שאחראים על ירידה באחוזי שומן, אחסון השומן ושמירה על השריר בגוף יתפקדו בצורה טובה יותר. ככל שההורמונים באיזון טוב יותר כך השליטה על משקל הגוף טובה יותר. שינה מושלמת היא 8 שעות רצופות, צריך לישון מינימום 6 שעות לתפקוד נורמאלי של המערכת ההורמונלית.

7. שתו יותר מים! הפחיתו את צריכת הקלוריות היומית שלכם על ידי החלפת משקאות ממותקים, קפה ואלכוהול במים. צמא יכולה בקלות להתפרש כרעב לכן על ידי כך שתשתו יותר מים תמנעו מצריכה מיותרת של קלוריות. מחקרים מראים שהגורם מספר אחד להשמנת ילדים זה שתיית משקאות ממותקים. כך שאם זה משפיע על הילדים ודאי שזה ישפיע על המבוגרים.

8. הזמינו בצורה חכמה במסעדות! אני יודע שרבים מאתנו אוכלים בחוץ 3-4 פעמים בשבוע ויש אנשים שאוכלים בחוץ יום-יום. אני יכול להגיד שלאכול בחוץ זה רע ולא כדאי לכם לעשות זאת, אולם אני מציאותי. הסתכלו בתפריט והזמינו את הדברים הבסיסיים ירקות, מנת חלבון (עוף, בשר, דג וכו') ופחמימות (אם יש מלאות אז אפילו עדיף). אם אתם יודעים מה אתם רוצים לאכול או יודעים מה אתם לא רוצים תאכלו להרכיב לכם יופי של ארוחה.

9. שוקולד מריר הוא לא האויב! יש לו המון יתרונות שניתן לפרט אותם, אבל הכי חשוב זה שזה מתוק וטעים. מזון זה מכיל נוגדי חמצון וכמעט ניתן לקרוא לו מזון בריא. כמובן שלא צריך לאכול אריזה שלמה כל יום, אבל כמה חתיכות ביום זה בדיוק מספיק כדי לאפשר לנו ליהנות מהמתוק ללא רגשות אשם.

10. לבסוף, היו סבלניים! הכי קשה זה לא לרדת במשקל אלא להישאר במשקל בו אנו נרצה להתמיד. כך שגם אם ירדת את הק"ג שרציתם הקפידו על כל ההרגלים שלכם כדי להישאר במשקל זה. כמות הזמן שתצליחו לשמור על הירידה במשקל משמעותית מכיוון שמחקרים הראו שאנשים אשר שמרו על משקל תקין כשנתיים לאחר שירדו יכולים לעשות זאת במשך כל חייהם.
הכותב הוא מאמן כושר אישי ובעל הבלוג www.kesler-fitness.com/blog
מאת: לאון קסלר והגישה שלי לכושר ובריאות היא ייחודית. שהתפתחה אצלי במשך שנים, ועזרה לי לבנות קהילה גדולה של מתאמנים אישיים. מאתר: http://maker.co.il 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית