סוכרת תזונה נכונה בהתאמה אישית

סוכרת תזונה נכונה בהתאמה אישית בשיטת Diet2All של ד"ר עזרא קובי.

(תודות לאתר: http://diet2all.net/)

גורמים תזונתיים עשויות להשפיע על הסיכון לסוכרת מהסוג 1 ומסוג 2 מצויים במחקר.










סוכרת תזונה נכונה בהתאמה אישית בשיטת Diet2All של ד"ר עזרא קובי. http://diet2all.net/ גורמים תזונתיים עשויות להשפיע על הסיכון לסוכרת מהסוג 1 מצויים במחקר.

דיאטה וסוכרת סוג 1

בחלק מהמחקרים אפידמיולוגיים, הנקה קשורה בסיכון מופחת לפתח סוכרת מסוג 1. משכו זמן ארוך יותר של הנקה עשוי להיות המפתח לסיכון מופחת, ככל הנראה ע"י הגדלת הגנה מפני זיהומים, שיפור המערכת החיסונית של התינוק, ומעכב את החשיפה לאלרגנים מזון זר.


הימנעות מוקדמת לחלב פרה: חלב פרה כבר קשור לאבחנה של סוכרת, וילדים עם סוכרת מהסוג 1 נמצאו רמות גבוהות יותר של נוגדנים נגד חלבונים מסוימים הכלולים בחלב פרה. למרות שזה עדיין לא הוכח באופן חד משמעי כי חלב פרה הוא הטריגר לסוכרת מהסוג 1, האקדמיה האמריקנית לרפואת הילדים הגיעה למסקנה כי הימנעות מהחשיפה מוקדמת לחלב פרה עשויה להפחית את הסיכון.


הימנעות מוקדמת ממזונות המכילים גלוטן: שכיחות גבוהה יותר של מחלת צליאק נצפתה בילדים עם סוכרת מהסוג 1, בהשוואה לילדים אחרים. במחקרים אפידמיולוגיים, דיאטות עם מזונות המכילים גלוטן (למשל, חיטה, שעורה, שיפון) לפני גיל שלושה חודשים קשורים בסיכון מוגבר להתפתחות נוגדנים אופייניים לסוכרת.

דיאטה לסוכרת סוג 2 - מבוגרים ותזונה

למרות שסוכרת מסוג 2 יש מרכיב גנטי חזק, תזונה ואורח חיים משפיעים על הסבירות שהמחלה תתרחש. הסיכון לסוכרת מסוג 2 וסוכרת הריונית יכול לרדת וזאת עקב שמירה על משקל תקין ותזונה בריאה.

יש אנשים באסיה ובאפריקה שאחרי דיאטות מסורתיות נמוכות בשומן מן החי ועשירה בפחמימות מורכבות שכיחות נמוכה בהרבה של סוכרת מאלו שהקפידו על תזונה מערבית.

לצמחונים יש גם שכיחות נמוכה יותר של סוכרת מאשר אוכלי בשר לחלות במחלת הסוכרת.

תוצאות אלו הן כנראה בשל מספר גורמים, צריכת שומן רווי קשורה לרמות סוכר גבוהות בדם, פעילות אינסולין ירודה, סוכרת הריונית, וסוכרת מסוג 2. לעומת זאת, צריכה גבוה של סיבים תזונתיים, במיוחד בצורה של פירות וירקות, גורם לרמות סוכר בדם נמוכות לאחר ארוחות.

בנוסף, דיאטות עשירות בסיבים לעתים קרובות מכילות חומרים מזינים חשובים ברגולציה של סוכר בדם, לרבות מגנזיום וויטמין E.

התכנית למניעת הסוכרת, הוכיחה כי שינויים תזונתיים שנועדו להפחית את משקל גוף, בשילוב עם פעילות גופנית קבועה, יכולים להפחית באופן משמעותי את הסיכון לסוכרת מסוג 2. באופן ספציפי, הסיכון הופחת בכמעט 60 אחוזים בקבוצה ששילבה דיאטה ופעילות גופנית, בהשוואה לירידה של 30 אחוזים עבור אלה הנמצאים על טיפול תרופתי.

באנשים בגיל 60 ומעלה, הסיכון מופחת יותר מ-70 אחוזים עם דיאטה ופעילות גופנית, ואילו הטיפול תרופתי לא היה יעיל לאנשים מעל גיל 45.

מטרות טיפול בתזונה בסוכרת כוללות שליטה על רמות סוכר בדם ברמות כמעט נורמליות, תחזוקה של רמות לחץ דם והכולסטרול תקינים, והשגת משקל תקין. היצמדות לדיאטה בריאה, פעילות גופנית סדירה, ושימוש בתרופות בעת צורך יכול להשיג מטרות אלה ולמזער את הסיכון לסיבוכים.

סוג פחמימות עשוי להשפיע שליטת סוכר בדם: סקירה של חמישה מחקרים של אנשים עם סוכרת מסוג 1 או מסוג 2 הראתה כי דיאטות עם סוכרים פשוטים פחות השתפרו שליטת גלוקוז. יתר על כן, דיאטות עשירות בסיבים נוטות לייצר רמות סוכר בדם נמוכות לאחר ארוחות, בהשוואה לדיאטות מדולדלות סיבים, ותזונה עתיר סיבים הוכחו כדי לשפר את השליטה של ​​רמת סוכר בדם אצל אנשים עם סוכרת מסוג 2. בגלל תזונה טבעונית מורכבת אך ורק ממזונות מן הצומח, הם בדרך כלל עשירים בסיבים, בהשוואה לדיאטות שאינן טבעונים, ובלבד הדיאטה אינה מסתמכת במידה רבה על מזון מעובד.

האינדקס הגליקמי הוא אמצעי לדירוג ההשפעה של מזונות שונים על רמת סוכר בדם. מזונות העתיר גליקמי-מדד נוטים להעלות סוכר בדם במהירות. אלה כוללים סוכר, לחמי חיטה, תפוחי אדמה לאפייה, וחלק מדגני בוקר. מזונות גליקמי נמוך-מדד נוטים להיות פחות השפעה על רמת סוכר בדם. אלה כוללים שעועית, שיפון או לחם פומפרניקל, בטטות, תפוחי אדמה מתוקות, שיבולת שועל, דגני סובין, ורוב ירקות ופירות. מזונות נמוך גליקמי-מדד-חסד עשויים לעזור הגלוקוז בדם שליטה ויכולים גם להפחית את רמות הטריגליצרידים (שומנים בדם).

מאגרי ברזל בגוף עודפים עלולים להגביר את הסיכון לסוכרת: עדויות מוגבלת מצביעות על כך שמאגרי ברזל בגוף גבוהים קשורים עם סוכרת, והפחתת עודף הברזל (על ידי שינויים תזונתיים או תרומת דם) עשוי להפחית את הסיכון. מחקר שהשווה 30 צמחוניות ואוכלי בשר 30, שכולם היו בריאים והיו לי משקל גוף נורמלי, הראה כי הצמחונים נאות, אך נמוך, מאגרי ברזל בגוף, בהשוואה לאוכלי הבשר. הצמחונים גם הפגין פחות סיכון לסוכרת מאוכלי הבשר.


שינויים תזונתיים דומים מועילים לחולים עם סוכרת מהסוג 1. תוצאות דיאטה עשירות בסיבים בדרישות אינסולין נמוכים יותר וניהול משופר של סוכר בדם וכולסטרול.


סוכרת הריונית תזונה ודיאטה


יש צורך במחקר נוסף על מנת להקים התערבויות תזונתיות אופטימליות בסוכרת הריונית. כמה ראיות מצביעות על כך שדיאטה המגבילה פחמימות עד 40 אחוזים מקלוריות, שומן מספק 40 אחוזים והחלבון מספק 20 האחוזים הנותרים, משפר את השליטה של ​​רמת סוכר בדם ומפחית את הצורך בזריקות אינסולין. מחקרים עתידיים נדרשים להשוות דיאטה מופחתת פחמימות עם דל שומן, דיאטה עשירה בסיבים, במיוחד תזונה טבעונית.


תזונה טבעונית יכולה להציג יתרון קליני משום שהם אינם כוללים שומן מן החי, ועלייה בכמות מזון נוטה פחות לגרום לעליות משמעותיות בצריכת שומן רוויה. בעוד דיאטות צמחוניות או טבעוניות אולי נשמעות מגבילות במבט ראשון, הקבילות שלהם במחקרים קליניים דומה לזה של סוגים אחרים של דיאטות. בגלל תזונה טבעונית לא להגביל מנות, קלוריות, פחמימות או, הם עשויים להיות פשוט יותר לעקוב מאשר משטרים המגבילים את הכמויות של מזונות מסוימים.

תוספי תזונה בסוכרת מסוג 2

כמה תוספים נחקרו על תפקידם בטיפול בסוכרת, בעיקר כרום ותמציות צמחיים מסוימות:

כרום: הוא האמין כרום להגדיל את תגובת הגוף לאינסולין. עם זאת, מחקרים באנשים עם סוג 1, סוג 2, או סוכרת הריונית, כוללים ניסויים באמצעות מינונים יומיים גבוהים ככל 1,000 ק"ג של כרום, הניבו תוצאות מעורבות. לכן, רוב רשויות סוכרת לא ממליצים תוספי כרום.


לדברי מועצת המזון והתזונה של המכון לרפואה, הצריכה היומית בטוחה ונאותה של כרום למבוגרים 19-50 שנים של גיל היא 35 ק"ג לגברים ו -25 מק"ג לנשים. לאנשים מעל גיל 50, המספרים הם 30 ק"ג לגברים ו -20 מק"ג לנשים. רוב הוויטמינים מרובים הנפוצים כוללים כרום, בדרך כלל בסכומים שנעו 100-200 ק"ג.

תמציות צמחיות: התפקיד של צמחים מסוימים בחולים עם סוכרת מסוג 2 הוא גם תחת חקירה. מטפורמין, תרופה לסוכרת נפוצה, שפותח מGalega officinalis (לילך צרפתי). ג'ינסנג כבר נמצא במחקרים קטנים כדי להוריד את רמות סוכר בדם לאחר ארוחות גדולות. מלון מר (מלון מר), בוטני עם אפקטים דמויי אינסולין, גם הוכיח דם סוכר להורדת אפקטים בבני אדם.

למרות יתרונות אלה ראשוניים, בעיות יישארו עם השימוש בצמחים בסוכרת. ראשית, ניסויים קליניים של ג'ינסנג ומלון מר כללו רק מספר קטן של אנשים, מניב תוצאות חד משמעיות. בעיה נוספת היא חוסר סטנדרטיזציה של חומרים פעילים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית