דיאטה טסטוסטרון ותזונה

דיאטה טסטוסטרון ותזונה עם ד"ר עזרא קובי. (תודות לאתר: http://diet2all.net)



מהם הסיכונים והיתרונות של טיפול טסטוסטרון?



אם הסימפטומים הם באמת עקב רמות נמוכות של טסטוסטרון, חולים אומרים לשתוך כמה שבועות הם מבחינים בהבדל משמעותי, אם כי לפעמים זה לא דרמטי. הסקס טוב יותר, הדיכאון הוא טוב יותר - יכולים לראות שיפור ישירות ובמהירות.



יש גם סיכונים: הטיפול בטסטוסטרון יכול להעלות ולהגביר את תאי הדם האדומים שלנו, כמו גם להגדיל את השדיים הגבר - גניקומסטיה. גם עשוי להאיץ את צמיחת בלוטת הערמונית (פרוסטטה). גברים עם סרטן השד לא צריכים לקבל טיפול בטסטוסטרון.



טיפול בטסטוסטרון בדרך כלל לא מומלץ לגברים עם סרטן הערמונית. היות וחלק מהקשר בין טיפול בתחליפי טסטוסטרון ובריאות ערמונית נמצא בשלבי תיגר.



ההורמון טסטוסטרון משחק תפקיד חשוב בבריאות של גברים. בתור התחלה, הוא עוזר לשמור על מסת שרירים, צפיפות עצם, ו"הכי חשוב לגברים" את החשק מיני. ייצור טסטוסטרון מצוי בשיאו בבגרות המוקדמת של גבר ויורד  קצת בכל שנה לאחר מכן.



כאשר הגוף אינו מייצר את הכמות הנכונה של טסטוסטרון, המצב נקרא: היפוגונדיזם (hypogonadism). לפעמים המצב נקרא "טסטוסטרון נמוך". גברים שאובחנו בהיפוגונאדיזם יכולים להפיק תועלת רבה מהטיפול בהורמון המין - טסטוסטרון. טיפול הוא בדרך כלל לא מומלץ, עם זאת, אם את רמות הטסטוסטרון שלך מצויות בתוך הטווח הנורמלי חיחס לגיל שלכם.

אין פתרון קסם להגברת הטסטוסטרון שלכם, אך ישנם מספר תרופות טבעיות שעשויות לעזור.



מחקר שפורסם בכתב העת של איגוד הרפואה האמריקאי הראה כי חוסר שינה יכול להפחית את רמות הטסטוסטרון של גברים צעירים ובריאים. אפקט זה ברור אחרי שבוע אחד בלבד של שינה מופחתת. רמות טסטוסטרון היו נמוכות במיוחד בין 2 ל- 10 בלילה בימים-המוגבלים בשינה. משתתפי מחקר דיווחו גם על תחושת הרווחה ירדה ודיכדוך וכך גם רמות טסטוסטרון בדם שלהם ירדו.



לכמה שינה הגוף שלנו זקוק? הדבר תלוי בגורמים רבים!. רוב המבוגרים בדרך כלל צריכים בין שבעה לתשע שעות בלילה כדי לתפקד היטב ולחיות חיים בריאים.



דיאטת הרזיה - לאבד משקל עודף:



גברים אשר סובלים מעודף משקל, בגיל עמידה עם טרום סוכרת גם הם עשויים להיות בעלי רמות טסטוסטרון נמוכות.

מחקר מהז'ורנל לאנדוקרינולוגיה גילה כי טסטוסטרון וסוכרת הנמוכים קשורים קשר הדוק.

בגברים ששומרים על משקל תקין, סיכון נמוך יותר לפתח סוכרת במלוא מובן המילה, כמו גם לפתח היפוגונדיזם (hypogonadism).



מחקר שפורסם בכתב העת האירופי לאנדוקרינולוגיה מאשר כי אלא שירדו  קצת במשקל (באחוזי השומן) יכולו לעזור לשפר את רמות הטסטוסטרון שלהם. ממצאים אלה לא אומר שאתם צריכים ללכת על דיאטת כאסח. הדרך הטובה ביותר להשיג ולשמור על משקל בריא היא באמצעות תזונה נבונה ופעילות גופנית קבועה. testosterone boosting...



יש לאכול דיאטה המכילה מספיק אבץ:



גברים עם היפוגונאדיזם לעתים קרובות יש חסר במינרל אבץ. מחקרים מראים כי אבץ משחק תפקיד חשוב בויסות רמות טסטוסטרון בגברים בריאים.



אכילת מזונות עשירים בחומרים מזינים חיוניים זה עשויים לעזור. בצדפות יש הרבה אבץ, בבשר ובעופות. מקורות מזון אחרים של אבץ כוללים:



שעועית, אֱגוֹזִים, דגנים מלאים.

גברים בוגרים צריכים לשאוף להגיע 11 מ"ג של אבץ בכל יום.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית