תיאמין ורמות חומצת החלב בדם, צריכת חמצן המרבית וקצב לב בספורטאים

תיאמין פירופוספאט על רמות חומצת החלב בדם, צריכת חמצן המרבית (Vo 2max) וקצב לב בספורטאים ביצוע פעילות אירובית.


במחקר רנדומאלי וכפול סמיות, נבדקו 27 אתלטים ברמות חומצת החלב, קצב הלב וצריכת החמצן שלהם, לפני ואחרי פעילות גופנית. קבוצת המחקר קיבלה 1 גרם/ק"ג תיאמין, בעוד שקבוצת הביקורת קיבלה פלסבו. החוקרים מצאו, ששלושת המדדים היו זהים, כל עוד האתלטים היו במנוחה, אך לאחר פעילות אירובית, אלו שנטלו את התיאמין, הראו ירידה ברמות חומצת החלב וקצב הלב ועלייה בצריכת החמצן. החוקרים הניחו שתיאמין משפר את יכולותיהם של אתלטים לאחר אימון אירובי.

מטרת המחקר הנוכחי הייתה לקבוע את האפקט של תיאמין פירופוספאט (TPP) על רמות חומצת החלב בדם, צריכת חמצן המרבית (Vo 2max) וקצב לב בספורטאי גברי ביצוע פעילות אירובית.

מחקר כפול סמיות, אקראי, מוצלב בוצע בי קטט רמות, (2max) וקצב לב ב-27 ספורטאים גברים במנוחה ואחרי פעילות גופנית, בעקבות טיפול בפלצבו (נתרן כלורי 0.9%) או TPP (1 מ"ג / קילוגרם). במנוחה, רמות לקטט בסרום לאחר פלסבו או TPP היו דומות; עם זאת, לאחר פעילות גופנית, הרמות היו נמוכות יותר בספורטאים לאחר נטילת TPP מאשר לאחר פלצבו. במהלך פעילות גופנית, וו (2max) בספורטאים ב-TPP היה גבוה יותר מאשר בקבוצת הפלצבו. במנוחה, קצב לב לאחר שנטל פלצבו או TPP היה דומה אך, לאחר פעילות גופנית, קצב לב היה נמוך יותר לאחר נטילת TPP מאשר לאחר פלצבו. הוא הגיע למסקנה כי TPP נגרם רמות חומצת החלב בדם וקצב לב יהיו נמוכות יותר מאשר פלצבו ווו (2max) להיות גבוהים יותר בספורטאים מבצעים פעילות גופנית אירובית.


מתוך: J Int Med Res. 2008 Nov-Dec;36(6):1220-6.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית