פסוריאזיס

פסוריאזיס - מחלת עור

פסוריאזיס הינה מחלת עור המאופיינת בכתמים מגרדים ולעתים כואבים של עור עבה, אדום עם קשקשים כסופים. לכן המצב עשוי להוביל את הסובלים לחיפושים אחר טיפולים חלופיים ולחקור אפשרויות טיפול טבעי בפסוריאזיס בתקווה להקלה בסימפטומים.

ברוב המקרים של הפסוריאזיס, מופיעים כתמים הנ"ל על העור במרפקים, ברכיים, בקרקפת, בגב, בפנים, בכפות הידיים ובכפות הרגליים. התאים עולים אל פני השטח החיצוני של העור בקצב מהיר מאוד, ולאחר מכן נוצרים כתמי פסוריאזיס. פסוריאזיס הינה מחלה כרונית, ויש לציין כי החולים עלולים לחוות תקופות של הפוגה ותקופות של התלקחויות אשר נמשכות מספר שבועות או חודשים.


תרופות טבעיות לטיפול בפסוריאזיס

מחקר ראשוני מצביע על כך שתרופות טבעיות אלו עשויות לעזור להקל על פסוריאזיס:

אלוורה ופסוריאזיס

במחקר שנערך בשנת 2009 על 80 חולי פסוריאזיס, מצאו חוקרים שקרם המבוסס על אלוורה היה יעיל יותר מאשר acetonide triamcinolone (סטרואידים) בהפחתת הסימפטומים של מחלת הפסוריאזיס. עם זאת, מחקר בשנת 2005 על 41 חולי פסוריאזיס הגיע למסקנה שג'ל אלוורה לא היה יעיל יותר מפלצבו בטיפול בפסוריאזיס.

למידע נוסף על הטיפול הטבעי בפסוריאזיס, ניתן לקבוע בקליניקה של ד"ר קובי עזרא 0528-567-140

קפסאיצין ופסוריאזיס

קפסאיצין (החומר הכימי שנותן פלפל צ'ילי חריף את החריפות) עשוי לעזור להקל על תסמיני מחלת הפסוריאזיס, כאשר מרחו על העור הנגוע, כך עולה ממחקר שנערך בשנת 1999. נמצא כי הקפסאיצין עשוי להפחתת את הגרד הקשור למחלת הפסוריאזיס, קרם המכיל קפסאיצין עשוי ליצור תחושת צריבה על העור בפרק הזמן הראשוני למריחה. לכן רצוי להקפיד לשטוף את הידיים מייד לאחר המריחה.

חומצות שומן אומגה 3 ופסוריאזיס

בעקבות דיאטה עשירה בחומצות שומן מסוג אומגה 3, (שומנים הנלחם בתגובה הדלקת, אומגה 3 מצויות באופן טבעי בדגים וזרעי פשתן) עשויים לעזור לשפר את תסמיני פסוריאזיס, על פי מחקר שפורסם בשנת 2006. המחקר גם מראה כי חלק מחולי פסוריאזיס עלולים להפיק תועלת מדיאטה נטולת גלוטן.

סימפטומים של פסוריאזיס

למרות שכתמים אדומים של העור עם קשקשים כסופים הם סימן ההיכר של מחלת הפסוריאזיס, תסמינים אחרים עשויים להופיע, כגון:
עור יבש, עור סדוק הנוטה לדימומים.
עור מגרד או כואב.
ציפורניים מעובות.
30% מחולי הפסוריאזיס סובלים גם מדלקת מפרקים שמייצרת סימפטומים של דלקת פרקים.

מה גורם לפסוריאזיס?

פסוריאזיס: כתוצאה מהפרעה בתפקוד מערכת החיסון שגורמת לתגובת יתר של תאי T (סוג של תא דם לבן), מפעילה את הדלקת והתחלופה המהירה באופן חריג של תאי עור.

כמו כן, אציין כי מתח, זיהומים, פציעה, מזג אוויר קר, והשימוש בתרופות מסוימות (לרבות חוסמי בטא ותרופות נגד מלריה) עשויים לגרום התלקחויות או להצתת מחלת הפסוריאזיס.
אנשים עם היסטוריה משפחתית של המחלה הם גם נוטים יותר לפתח פסוריאזיס.

טיפול בפסוריאזיס

במקרים מסוימים, פסוריאזיס יכולה לגרום להשבתה של החולה. לכן, חשוב לפנות לרופא אם אתם חווים סימפטומים של פסוריאזיס, ומעקב עם הרופא שלך אם הסימפטומים שלך מחמירים וכו'.

טיפולים סטנדרטיים לטיפול בפסוריאזיס כוללים מריחת סטרואידים שיושמו ושל ויטמין D סינתטית, טיפול באור, תרופות דרך הפה, וזריקות.

תסמיני הקלה של פסוריאזיס

אסטרטגיות לטיפול עצמי אלה עשויות לעזור להרגיע תסמיני פסוריאזיס:

אמבטיות (רצוי עם שיבולת שועל, מלחי אפסום, או מלחי ים המלח הוסיף למים)
שימוש יומיומי בקרם לחות.
צריכת אלכוהול הימנעות.
הפחתת מצבי מתח בחיי היום יום (אולי עם העזרה בתרגילים מרגיעים כגון יוגה, נשימות עמוקות, ומדיטציה).

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית