הורמון הגדילה

הורמון הגדילה


הורמון הגדילה (GH) הוא הורמון פפטידי מגרה, צמיחת תאים רבייה והתחדשות בבני אדם ובבעלי חיים.
הורמון הגדילה מורכב מ- 191 חומצות אמינו - שרשרת פוליפפטיד, מאוחסנת ומופרשת ע"י תאים סומטוטרופים באגפים צדדיים של בלוטת יותרת המוח הקדמית (בלוטת ההיפופיזה).

 Somatotropin STH-סומטוטרופין מתייחס הורמון הגדילה המיוצר באופן טבעי בבעלי חיים, בעוד somatropin מתייחס הורמון הגדילה מיוצר על ידי טכנולוגיית ה-DNA רקומביננטי, הורמון הגדילה בשמו המקוצר "HGH" בבני אדם.

הורמון גדילה משמש כתרופת מרשם תרופות לטיפול בהפרעות גדילה של ילדים ושל מבוגרים חסר הורמון גדילה. בארצות הברית, היא תהיה זמינה אך ורק באופן חוקי מבתי מרקחת, על ידי מרשם רופא.

בארצות הברית, רופאים החלו לרשום הורמון גדילה GH בחולים מבוגרים (אך לא על אנשים בריאים) כדי להגדיל את החיוניות, אנטי אייג'ינג.

היעילות והבטיחות של השימוש HGH זה לא נבדק בניסוי קליני. בשלב זה, HGH עדיין נחשב הורמון מורכב מאוד, ורבים מהם תפקידיה הם עדיין לא ידוע.

בתפקידה כסוכנת אנבוליים, HGH כבר השתמשו בהורמון גדילה ספורטאים בתחום פיתוח גוף מתחרים מסוגי ספורט כאלה ואחרים מאז שנות ה- 1970, לכן הורמון גדילה נאסר לשימוש על ידי הוועד האולימפי הבינלאומי ו-NCAA.

ניתוח שתן מסורתית אינה יכולה לזהות סימום עם HGH, ולכן האיסור היה בלתי ניתן לאכיפה עד תחילת שנות ה -2000 כאשר בדיקות דם שיכול להבחין בין HGH טבעית ומלאכותית החלו להתפתח.
בדיקות דם שנערכו על ידי WADA ב 2004 המשחקים האולימפיים באתונה, יוון ממוקד בעיקר HGH. [2] השימוש של התרופה לא אושרה על ידי ה-FDA.

הורמון הגדילה  GH נחקר לשימוש בגידול בעלי חיים בצורה יעילה יותר בחקלאות תעשייתית המאמצים כמה נעשו כדי לקבל אישור ממשלתי להשתמש הורמון גדילה בייצור בעלי חיים. שימושים אלה היו שנויות במחלוקת.

בארצות הברית, השימוש רק ה-FDA של הורמון גדילה לבעלי חיים הוא שימוש בצורת פרה ספציפית של הורמון גדילה בשם Somatotropin שור על ייצור החלב גובר פרות חלב. קמעונאים רשאים לתייג מיכלי חלב כמו מיוצר עם או בלי Somatotropin שור.















תגובות

  1. מהפוסט לא הצלחתי להבין האם מדובר פה בדיאטה טבעית, או שזה קשור איכשהו לדיאטה החדשה,
    דיאטת הHCG שמשגעת את העולם.

    תודה
    שושי ביקובסקי | תזונאית טבעית

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית