השמנה ודיאטה
אם אתם סובלים מעודף משקל ומהשמנת יתר, אתה בהחלט לא לבד, למעשה אתה נמצא הרוב.בארצות הברית, מעריך כפי לאחרונה כמו 2000, עולה כי 60 אחוזים מהמבוגרים סובלים מעודף משקל או מהשמנת יתר ו -15% מהילדים ובני נוער סובלים מעודף משקל. בנוסף, השמנת יתר נעשית שכיחה יותר במדינות ברחבי העולם, גם אלה שיש להם שכיחות נמוכה מאוד של השמנת יתר כמו סין.
זה עוזר להיות הרוב? אם אתם סובלים מעודף משקל, מה שחשוב זה לא כמה עוד יש את אותה בעיה, אבל איך ממשקל הגוף משפיע על הבריאות האישית ועל איכות חייהם. להילחם בהשמנה היא אתגר אישי, כי הוא נלחם  בכל פעם.

מדידת השמנהעודף משקל הוגדר בארצות הברית כמו אינדקס מסת גוף של בין 25 ל 29.9. אם מסת הגוף של אדם המדד הוא 30 או יותר, הם נחשבים שמנים. לדוגמה:
אם אתה 5'2 "גבוה שוקל 142 ק"ג, אינדקס מסת הגוף שלך היא 26 ו ייחשב עודף משקל בסיכון בריאותי גדול. זה חל על גברים ונשים באופן דומה כי מידה זו היא פשוט השוואה של משקל על הגובה.

מצב רדום ישןהשמנת יתר היא לא מצב חדש. אנתרופולוגים אומרים לנו שהבעיה היא יותר מ -20,000 שנה. השמנת יתר קיימת תמיד מקטעים של החברות, כאשר אספקת המזון שפע להסיר את האיום ברעב. אבל זה הפך להיות בעיה מרכזית בבריאות הציבור בארץ, מצב אשר מדאיג את הקהילה הרפואית.
מדוע אנשים שמנים?בתחום זה, התוצאות של מחקרים שנערכו לאחרונה מעלים שאלות רבות. אמנם קיימת מחלוקת אין תשובות ברורות, מדענים חוקרים את הבא בתור קרוב לוודאי הגורמים ל-השמנת יתר:
אכילת יתר
חוסר פעילות גופנית
שינויים מטבוליים אשר לעורר גבוהה מהרמה הרגילה של ליפופרוטאין lipase, האנזים אשר יפנה בתאי השומן כדי לאגור שומן, או מענה לקוי לדחפים עצביים אשר מורה התאים לשבור את מאגרי השומן שלהם.
בעיות פסיכולוגיות.
סביבה שבה המזון מצוי בשפע יותר ויותר זמין.
נטייה גנטית.
תפקוד לקוי של "שומן חום". בעוד תאים לבנים קלוריות שומן חנות, שומן חום פולט קלוריות כמו חום, כך שהם אינם מאוחסנים. אנשים בעלי משקל תקין עלול לשרוף קלוריות נוספות כמו חום כאשר הם מתחממים יתר על המידה ואילו אנשים שמנים אולי לא. רעיון זה הוא זמני בלבד.
גבוה מדי "הקבוע" הקבוע קובע משקל ביולוגי מסוים עבור כל אדם. זה יכול להיות הוריד באמצעות פעילות גופנית ותזונה שומן נמוך יותר. תוספי מזון לדיאטה.

הסיכונים של עודף משקלאנשים בארץ נוטים להתמקד קוסמטיים ו "esthetical" היבטים של "שומן". לעתים קרובות התעלמו הם הסיכונים הבריאותיים הקשורים של עודף משקל. אלה אמיתי צריך להיות תמריץ חזק לאנשים לרדת במשקל.
אתה יכול להיות שמן ובכושר?על פי דו"ח המנתח האמריקאי על עודף משקל והשמנת יתר, השמנת יתר התנאים עודף משקל קשורים לסיכון מוגבר של מחלות קשות ואף מוות בטרם עת. לדוגמה, אפילו כמות קטנה של עלייה במשקל (11 עד 18 פאונד) מעלה את הסיכון של אדם לפתח סוכרת מסוג II. בעוד אדם אחד יכול להיות שמנים ואין לי בעיות בריאותיות חמורות, הראיות עולה כי עלייה במשקל (שומן לא משקל מתאים שרירים אתלטי) היא סיכון בריאותי רציני:
כל רמה של השמנת יתר היא גורם סיכון בריאותי, אבל על משקל גוף של 20% או יותר מעל משקל רצוי מהווה סכנה בריאותית ברורה. דיאטה.
השמנת יתר קשורה לקיצור תוחלת החיים.
גורמי סיכון למחלות לב כלליות כגון לחץ דם גבוה ורמות כולסטרול גבוהות בדם קשורים גם עם עודף משקל.
עלייה במשקל של 5 עד 10 קילו קשורה לסיכון מוגבר למחלות לב כליליות הן בגברים והן בנשים.
השכיחות של סוכרת הוא כמעט 3 פעמים גבוה יותר אצל אנשים בעלי עודף משקל מאשר אצל אנשים במשקל תקין.
עודף משקל הוא גם גורם סיכון לסרטן השד, הרחם, המעי הגס, החלחולת ופי הערמונית.
השמנת יתר מגבירה את הלחץ על המפרקים בגוף.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית