קפה וירידה באחוזי השומן בגוף בקרב נשים, האם ישנו קשר?

קפה וירידה באחוזי השומן בגוף בקרב נשים, האם ישנו קשר?
קפה הוא בין המשקאות היומיים הפופולריים ביותר בארצות הברית. חשוב לציין כי צריכת קפה קשורה לסיכון נמוך יותר לתוצאות בריאות מרובות, כולל ירידה בשומן. ומכשיר ה-DXA הוא אמצעי להערכת השומן בגוף ופיזורו.

מטרת המחקר הייתה לבחון את הקשר בין צריכת קפה לבין פיזור השומן בגוף, שנבדקה ע"י ה- DXA.

המשתתפים היו מבוגרים בני 20–69 החל משנת 2003–2004 ובשנים 2005–2006. 
מידע על צריכת קפה הוערך באמצעות ה- FFQ (סווג ללא קפה, 0 עד <0.25 כוס / ליום, 0.25 עד <1 כוס / ליום, 1 כוס / יום, 2-3 כוסות / יום, או ≥4 כוסות / יום) . 

צריכת קפה וגם קפה נטול קפאין נכלולו. אחוז השומן הכולל נמדדו באמצעות סריקות DXA בכל הגוף. הקשר בין צריכת קפה ושומן בגוף נחקר באמצעות מודלים של רגרסיה ליניארית מותאמת לגיל ומותאמת לגילוי משתנים, אשר היוו משקלות מדגם.

תוצאות: צריכת קפה גבוהה יותר הייתה קשורה לאחוז השומן הכולל הנמוך משמעותית בשיעור אחוזי השומן בגוף באופן תגובה במינון (כל ערכי ה- P <0.05) בקרב נשים. 
למרות שמערכת יחסים במינון זה לא הייתה משמעותית בקרב גברים, גברים בגילאי 20-44 ששתו 2-3 כוסות / ליום היו 1.3% (95% CI: -2.7%, 0.1%) פחות שומן כולל ו -1.8% (95% CI : -3.3%, -0.4%) פחות שומן תא מטען מאלו שלא צרכו קפה. 
יתר על כן, הקשר בין צריכת קפה לבין אחוז שומן בגוף שהוצגו הן עבור קפה המכיל קפאין והן נטול קפאין בקרב נשים (כולם P למגמה <0.001) אך לא בקרב גברים (כולם P למגמה> 0,05).

מסקנות המחקר הנוכחי מצא קשר מובהק בין צריכת קפה גבוהה יותר לבין רמת כמות שומן נמוכה יותר במכשיר ה- DXA. 
יתרה מזאת, נצפה גם הבדל מגדרי באסוציאציה זו באוכלוסייה הבוגרת הכללית בארה"ב.

קפה הנו משקה נצרך ברחבי העולם ויש לו צריכה עולמית שמגיעה לכ- 7 מיליון טון בשנה. 
באופן ספציפי, ההערכה היא ששתיית הקפה האמריקאית צורכת כ-3 כוסות ליום בממוצע. 
כמות כה גבוהה ותדירות צריכה מצריכה פעולה כדי להשיג הבנה מפורטת של השפעת צריכת הקפה על הבריאות. 

מכיוון שמעל ל- 1000 תרכובות ביו-אקטיביות מכילות קפה, כדיגמת הקפאין, חומצות כלורוגניות ודיטרפנים, בעלות השפעות בריאותיות פוטנציאליות שיש לקפה במשך שנים. 

ישנם מחקרים המראים כי צריכת קפאין מוגברת עשויה להעלות את לחץ הדם ולקדם התפתחות סרטן ממאירות כמו סרטן שלפוחית ​​השתן, אם כי יש לציין שמחקרים אחרים לא מצאו קשרים כאלה. 
עם זאת, הספרות האחרונה הצביעה כי צריכת קפה מתונה, המוגדרת כ- 3-4 כוסות ליום, מביאה להפחתה משמעותית בסיכון לסוכרת מסוג 2, מחלות לב וכלי דם ותמותה כוללת. 
יתר על כן, ניתוח מסלול ביולוגי בין תוצאות קפה ותוצאות בריאות הראה דפוס של סמנים ביולוגיים המצביע על השפעה חיובית של צריכת קפה על חילוף החומרים והדלקת.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית