איזה אומגה 3 מומלץ?, איזה אומגה 3 הכי טוב?, קובי עזרא

איזה אומגה 3 מומלץ?, איזה אומגה 3 הכי טוב?, קובי עזרא.

מהו ערך הטוטוקס בשמן דגים?

ערך ה-TOTOX שמחושב באמצעות מדידות החמצן מספק תמונה כוללת ברורה יותר ברמת הטריות של שמן הדגים. למרות שהם לא הדרכים היחידות למדוד את רמות החמצון של שמן, מספרים אלה קלים יחסית למדידה ודורשים ציוד מינימלי. 

מה זה טוטוקס?

TOTOX (Total Oxidation) מתייחס לערך החמצון הכולל. ערך זה מתאר טוב יותר את עומס החמצון הכולל אליו נחשפו שומן או שמן. ניתן לחשב את ערך ה-TOTOX כסכום של כפול מערך החמצן וערך האניסידין.

איזו צורה של אומגה 3 היא הטובה ביותר?

תוסף שמן דגים רגיל הוא כנראה הבחירה הטובה ביותר עבור רוב האנשים המעוניינים לשפר את מצב הבריאות. רק יש לזכור ששמן דגים טבעי מורכב בדרך כלל לא יותר מ-30% EPA ו-DHA, כלומר 70% הם שומנים אחרים. ניתן גם לקנות תוספים המכילים ריכוז גבוה יותר של אומגה 3. 

באיזו מדינה שמן דגים הוא הטוב ביותר?

שמן דגים מנורבגיה בימינו מדורג ברמה הגבוהה ביותר בשוק בזכות הטוהר והתכולה הגבוהה של חומצות השומן אומגה 3 חומצה דוקוסהקסאנואית (DHA) וחומצה איקוספנטאנואית (EPA), שיש להן יתרונות בריאותיים רבים כמו תמיכה במערכת הלב וכלי הדם, חיזוק מערכת החיסון ולבריאות ותקינות העור. 

איך תדעו אם שמן הדגים שלכם איכותי?

הדרך הטובה ביותר לברר היא באמצעות ערך ה-TOTOX של המוצר. TOTOX הוא תקן בדיקה אנליטית המודד את החמצון הכולל של חומצות השומן בדגימת שמן דגים. הוא מורכב משני מדדים: ערכי פרוקסיד ו-p-אניסידין. 

איזה דג שמן הכי טוב?

דגים שומניים עשירים באומגה 3, דגים שומניים הם המקורות הטובים ביותר של שניים משלושת האומגה 3 החשובים ביותר (EPA ו-DHA). טונה אלבקור, סלמון, סלמון פראי, הרינג אטלנטי, מולים, אנשובי... 

מהו המקור הבריא ביותר לאומגה 3?

דגים ופירות ים אחרים במיוחד דגים שומניים במים קרים, כגון: סלמון, מקרל, טונה, הרינג וסרדינים. אגוזים וזרעים, כגון: זרעי פשתן, זרעי צ'יה ואגוזי מלך. שמנים צמחיים, כגון: שמן זרעי פשתן, שמן סויה, ושמן קנולה.

מה ההבדל בין אומגה 3 לאומגה 3 שמן דגים?

ההבדלים העיקריים בין שמן דגים לאומגה 3: שמן דגים עשוי מדגים, אומגה 3 הם סוג של שומן. כל שמני הדגים מכילים אומגה 3 אך לא כל צורות האומגה 3 מגיעות מדגים. לאומגה 3 יתרונות בריאותיים רבים.

באיזה שמן יש אומגה 3 הכי טוב?

זרעי פשתן ושמן קנולה הם בדרך כלל הגבוהים ביותר בחומצות שומן אומגה 3 בעוד ששמני זית אבוקדו ושומשום הם בדרך כלל הנמוכים ביותר באומגה 6. אם אתה רוצה להגביר את יחס האומגה 3 לאומגה 6 שלך, היצמד לשמנים האלה. 

האם כדאי לקרר שמן דגים?

כמוסות שמן דגים ניתן לאחסן בטמפרטורת החדר (לא בקיץ הישראלי), שמני דגים נוזליים תמיד צריכים להיות מאוחסנים במקרר לאחר פתיחתם מכיוון שהטמפרטורה הקרירה מאטה את החמצון. חשוב גם לזכור שאסור לבשל עם שמן דגים נוזלי.

האם אבוקדו עשיר באומגה 3?

לאבוקדו יש תכולת שומן גבוהה מאוד, אך הוא גם עשיר מאוד בחומצות שומן אומגה 3 בצורת חומצה אלפא-לינולנית. זה נחשב לשומן בלתי רווי "טוב" ומהווה כשלושה רבעים מהקלוריות באבוקדו.

איזה פרי עשיר באומגה 3?

פירות יער, במיוחד אוכמניות מכילים 0.25 גרם של חומצות שומן אומגה 3 למנה של 100 גרם. הם יכולים להיות תוספת טובה מאוד ברשימת המזונות הצמחוניים שלך.

האם עדיף לקבל אומגה 3 מדגים או תוספי מזון?

לפי ה-AHA, אם אתה רוצה את מלוא היתרונות הבריאותיים של חומצת שומן אומגה 3, אז הדגים שולטים. מחקרים הראו שדגים, בנוסף לספק יתרונות קרדיווסקולריים, הם עשירים בוויטמינים, מינרלים, וחלבונים שאתה פשוט לא יכול לקבל מתוספי שמן דגים. 

מה יותר טוב מלקיחת שמן דגים?

שמן קריל עשוי לשפר את בריאות הלב יותר משמן דגים. נמצא ששמן דגים וגם שמן קריל שיפרו מספר גורמי סיכון למחלות לב. עם זאת, הם גם מצאו ששמן קריל יעיל יותר משמן דגים בהורדת רמת הסוכר בדם, טריגליצרידים וכולסטרול LDL "רע".

האם שמן דגים יכול להעלות את הכולסטרול?

למרות שיש מיתוסים פופולריים שלפיהם נטילת שמן דגים מוריד את הכולסטרול. שמן דגים יוריד את רמת הטריגליצרידים, ועשוי להעלות באופן מתון את ה-HDL (שזה יתרון), אך יכול למעשה להעלות את הכולסטרול LDL (הרע) וזה חיסרון.

האם עלי לקחת שמן דגים אם יש לי כולסטרול גבוה?

שמן דגים אינו טיפול יעיל לכולסטרול גבוה!. במקרים מסוימים, נראה שה-DHA בשמן דגים מעלה כולסטרול LDL. כתוצאה מכך, אנשים שמודאגים מעלייה בכולסטרול לא צריכים להסתמך על כך.

האם שמן זית עשיר באומגה 3?

שמן זית מכיל בממוצע 10% חומצה לינולאית (שמן אומגה 6) ופחות מ-1% חומצה לינולנית (שמן אומגה 3) , לכן היחס הוא 10:1 בממוצע. 

האם שמן זית הוא המקור הטוב ביותר לאומגה 3?

שמן זית מכיל 85% שומן חד בלתי רווי ומכיל מינימום חומצות שומן אומגה 3 או אומגה 6. חומצות שומן אומגה 9 אינן חומצות שומן חיוניות כמו אומגה 3 ואומגה 6, מכיוון שהגוף יכול לייצר חומצות שומן אומגה 9 משומן בלתי רווי.

מתי עלי לקחת שמן דגים בבוקר או בלילה?

מכיוון שרוב היתרונות של שמן דגים קשורים לשימוש ארוך טווח, אתה יכול לקחת אותו בכל שעה ביום. עם זאת, פיצול התוסף לשתי מנות קטנות יותר בבוקר ובלילה יכול להפחית ריפלוקס חומצי.

איך בוחרים שמן דגים?

חשוב לבחור בתוסף נקי ממזהמי מתכות כבדות ומספק את הסוגים והכמויות הנכונות של חומצות שומן אומגה 3. חפש את המרכיבים הביו-אקטיביים - EPA ו-DHA - אלו הן חומצות השומן העיקריות מסוג אומגה 3 הנמצאות בדגים. 

מהי המחלוקת לגבי שמן דגים?

כיום מחקרים ספורדיים הראו שלקפסולות שמן דגים בעלות חמצון גבוה יכולות להיות השפעה שלילית על רמות הכולסטרול. כאשר נבדקו במינונים גבוהים בבעלי חיים, הוכחו לשמנים השפעות רעילות.

איך יודעים אם שמן דגים טהור?

בעת הערכת שמן דגים, העבירו את כל המוצרים במבחן הטעם והריח. לשמן דגים טרי באמת אין טעם או ריח דגים, בדיוק כמו דגים טריים. כדי לדעת אם קפסולות שמן הדגים מעופשות, חוררו אותן. אם אתם מריחים ריח חריף, זה הזמן לזרוק את הקפסולות שלך. 

האם אתה יכול לקחת ויטמין D ושמן דגים בו זמנית?

כן. למעשה, ויטמין D נספג בצורה הטובה ביותר כאשר הוא נלקח עם ארוחה המכילה שומנים או שמנים, כך ששמן דגים יכול לעזור בכך. ספיגת חומצות השומן אומגה 3 בשמן דגים לא תושפע מהוויטמין D.

כמה זמן מחזיק שמן דגים לאחר פתיחה?

באופן כללי, לקפסולות שמן דגים יש "תאריך תפוגה" של כ -90 יום לאחר פתיחת בקבוק חדש. יש לזרוק קפסולות בעלות ריח חזק מאוד או מקולקל.

האם ניתן לקחת שמן דגים ללא הגבלת זמן?

כמה זמן אני צריך לקחת שמן דגים? את/ה יכול בבטחה לקחת שמן דגים ללא הגבלת זמן כדי לעזור בהורדת הדלקת ולשמור על בריאות הלב, במיוחד אם אתה לא מקבל הרבה אומגה 3 מהתזונה. 

למי אסור לקחת שמן דגים?

אנשים הנוטלים תרופות ללחץ דם צריכים לדבר עם רופא לפני שמנסים את התוספים הללו. קרישת דם: אומגה 3 עשויה להשפיע גם על קרישת הדם, ולכן אנשים עם הפרעות קרישה, הפרעות דימום, ואלה הנוטלים תרופות לקרישה צריכים לדבר עם רופא לפני שהם משלימים עם שמן דגים. 

כמה זמן לוקח לשמן דגים להפחית את הדלקת?

רמות של אומגה 3 מצטברות במהירות בגוף לאחר נטילת תוספי מזון. אבל זה עשוי לקחת 6 שבועות עד 6 חודשים כדי לראות שינוי משמעותי במצב הרוח, כאב או תסמינים אחרים. 

מחקרים מראים ששמני דגים טועמים ומריחים לא נעימים רק כאשר החמצון החל לפרק את השומנים של השמנים, מה שגורם לעפיפות. שומנים מעופשים מכילים גם רדיקלים חופשיים שעלולים לפגוע בחלבונים, ב-DNA ובתאים.

איך אני יודע אם האומגה 3 שלי איכותית?

כדי למצוא נוסחה איכותית העונה על הצרכים שלך, חפש ארבעה גורמים מרכזיים: טוהר, זמינות ביולוגית, קיימות ועוצמה.
טוֹהַר. זיהום ימי, כגון כספית, חומרי הדברה, PCB ורעלים אחרים, עלול להצטבר בדגים ולאיים על טוהר השמנים שלהם. זמינות ביולוגית. פּוֹטֵנצִיָה. 


אז איך לדעת אם אנו צורכים מספיק אומגה 3?

אז איך לוודא שאתם צורכים מספיק אומגה 3, ובאיכות ובצורה הנכונים?

1. צרכו לפחות ארבע פעמים בשבוע דגים שומניים 
ממליצים לצרוך לפחות 4 פעמים בשבוע דגים שומניים, כגון סלמון, הרינג, אנשובי, מקרל או סרדינים.
אכילתם תספק לך הרבה חומצות שומן אומגה 3 בצורתן הטבעית, טריגליצרידים, וגם יספק לך שומנים בריאים שונים אחרים, כגון חומצות שומן פורניות.

אם אתם מודאגים מהצטברות ביולוגית של רעלים ומתכות כבדות בדגים, תוכלו לבחור בדגים קטנים (כמו סרדינים ומקרל) שצוברים פחות רעלים. 
עם זאת, כמעט כל המחקרים שהדגימו את ההשפעות הבריאותיות ואריכות החיים של צריכת דגים גבוהה כללו את כל הדגים השומניים, גדולים או קטנים, עם או בלי רעלים.

2. תוספי אומגה 3 איכותיים, נמוכים של TOTOX DHA & EPA
מלבד צריכת דגים שומניים באופן קבוע, לקחת תוסף אומגה 3 איכותי עם ערכי TOTOX נמוכים, המכיל צורות טבעיות של חומצות שומן אומגה 3 באופן אידיאלי, כמו טריגליצרידים ו/או פוספוליפידים, וזאת בצורת EPA ו-DHA.

באופן אידיאלי, אתה נוטל תוסף שמן אומגה 3 המכיל גם טריגליצרידים שמקורם בדגים וגם פוספוליפידים שמקורם בקריל.

דוגמאות למותגים כאלה הם (לא ממומן) Omega3 Innovations (מוכר שמן דגים .עם ערכי חמצון / TOTOX נמוכים מאוד) ו-Nordic Naturals.

ודא שהמינון היומי גבוה מספיק - באופן אידיאלי הוא צריך להיות לפחות 1000 מ"ג (EPA + DHA) ליום.

3. ביצי דגים
בנוסף מומלץ לצרוך גם מדי יום, או לפחות כמה פעמים בשבוע, ביצי דגים, כגון ביצי הרינג, ביצי סלמון ו/או ביצי גוש.

הם עשירים בצורה ספציפית של אומגה 3, כלומר אומגה 3 המבוססת על ליזופוספטידילכולין (LPC). צורה זו חשובה במיוחד לבריאות המוח.

נוסף על כך, צרכו מדי יום אגוזי מלך (לפחות חופן), זרעי צ'יה ו/או זרעי פשתן (אתם יכולים להוסיף את הזרעים הללו ליוגורט או לדייסה שלכם למשל), שכן אלו מכילים חומצות שומן אומגה 3 מהצומח.


מה דעתך לקבל את חומצות השומן שלי אומגה 3 לא ממקורות מן החי אלא מהצומח?
מזונות מן הצומח כמו אגוזי מלך, זרעי פשתן וזרעי צ'יה מכילים חומצות שומן אומגה 3 על בסיס צמחי, הנקראות חומצות אלפא-לינולניות (ALA).

עם זאת, הבעיה היא ש-ALA לא תמיד הופך מספיק ל-DHA ו-EPA ע"י הגוף. DHA ו-EPA הן חומצות השומן אומגה 3 הפעילות בתאים שלנו.

לכן אנו ממליצים להקפיד על צריכת כמויות מספקות של DHA ו-EPA שמקורם בבעלי חיים באמצעות דגים עשירים בשומן, ביצי דגים ותוספי אומגה 3 המופקים מדגים, אצות או קריל.

כמובן שעדיין מומלץ לצרוך אגוזי מלך, זרעי פשתן וזרעי צ'יה על בסיס יומי, בהתחשב בכך שהם מספקים אומגה 3 נוספים, תוך שהם מכילים חומרים רבים אחרים בריאים מאוד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא