טיפים על דיאטת הרזיה וחיטוב הגוף, מה רצוי לעשות כדי להגיע לתוצאות מהירות עם פחות מאמצים?, קובי עזרא

שלום כאן קובי עזרא מומחה לרפואה נטורופטית, היום אתן לכם מספר טיפים על דיאטת הרזיה וחיטוב הגוף, מה רצוי לעשות כדי להגיע לתוצאות מהירות עם פחות מאמצים? האם ישנו קשר בין דיאטה לירידה במשקל ושינה אופטימלית? ומה צריך לאכול כשמתעוררים ואיזה שתייה? ומתי רצוי לעשות אימון במטרה לשרוף יותר שומנים לאנרגיה? האם מומלץ לעיתים למשמש חטיפים?

וכמובן שאתם מוזמנים לשתף את הסרטון עם החברים, ולהירשם לערוץ שלנו כדי להישאר מעודכנים בתחומי הבריאות והכושר. 



להלן מספר טיפים לדיאטת הרזיה וחיטוב הגוף, מה רצוי לעשות? 

האם שינה טובה להרזיה ומניעת ההשמנה?

* הצעד הראשון הוא להתחיל לישון בצורה אידאלית (על צד שמאל-עשיתי על כך סרטון "על איזה צד לישון") ואופטימלית. אציין שחוסר שינה ואפילו קל, קשור להשמנה ועלייה במשקל. כך ששינה טובה יעילה לצמצום הנטייה להשמנה. אם אתם צריכים להתעורר מוקדם, תתחילו לישון באופן הדרגתית מוקדם יותר.


האם שתייה מסייעת לרדת במשקל?

* שתייה מספקת! כשאנו מתעוררים בבוקר אנו לרוב מעט מיובשים לאחר צום הלילה, כך למעשה הגוף עשוי לטעות בבין תחושת הצמא לרעב, והדבר עלול להוביל אותנו לאכילת-יתר בארוחת הבוקר. 

מחקרים מראים שתיית שתי כוסות מים של לפני הארוחות עשויה לעזור לאנשים לרדת במשקל בצורה יעילה יותר וללא תחושת קושי רבה.


האם לארוחת הבוקר ישנה חשיבות לחיטוב הגוף ושיפור המטבוליזם?

* יש לאכול ארוחת בוקר מאוזנת. או כפי שאני אומר לחלק מהמטופלים שלי תנו לגופכם אוכל בריא ומזין בכדי "להניע" ולהפעיל את המטבוליזם. כפי שאמר הרמב"ם (רבי משה בן מימון): "בבוקר אכול כמלך בצהריים כבן מלך ובערב כאביון". 

ונכון להיום מחקר הראה שאנו שורפים יותר קלוריות כשאנו אוכלים בשעות הבוקר בהשוואה לשעות הערב למשל. לכן לא תמיד מומלץ לדלג על ארוחת הבוקר כדי "להציל את התיאבון" (הדבר עלול להוביל לאכילה מוגזמת בהמשך היום) ורצוי לאכול מאכלים עתירי חלבון וסיבים תזונתיים, כמו  למשל יוגורט יווני עם ירקות או ביצים עם טוסט מקמח מלא וכו'.


אהם אכילת מזון מתוק בבוקר מומלצת?

* לא לאכול מזונות מתוקים על הבוקר! אכילת מזונות מתוקים בבוקר עשויה להוביל להמשך התשוקה של אכילת מתוקים לאורך היום, כלומר ככל שתוכלו יותר סוכר, כך התאווה תהיה יותר חזקה. 

בכל אופן אם אתם רוצים לאכול מתוקים על הבוקר, ודאו שאתם אוכלים את המתוקים הטבעיים ולא  את המעובדים. כמו למשל אכילת פרות עם ארוחת בוקר כמו שיבולת שועל.


מתי להתאמן כדי לשרוף שומנים?

* תתחילו להזיז את ה"תחת" שלכם! מחקרים הראו שחמצון השומן (שריפת שומן כמקור דלק) גבר במהלך 24 שעות כאשר האימון נעשה לפני ארוחת הבוקר. 

כלומר שאימון על הבוקר עשוי להגביר את חילוף החומרים בגוף כך נוכל לבנות ולחטב את השרירים באופן יעיל יותר.


ואל תמנעו מלנשנש חטיף טבעי גם כשהמטרה היא לצורך ירידה במשקל וחיטוב הגוף, יש לציין שצריכה דלה מדי בקלוריות עשויה להאט את קצב חילוף החומרים ובנוסף להגביר את תחושת הרעב. לכן יש לבחור בחטיפים בריאים המכילים סיבים תזונתיים כמו: פירות, או חטיפי חלבון וקטניות. הנ"ל יסייעו לתחושת השובע. 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא