סוכרת ודיאטה דלת פחמימה, קובי עזרא

סוכרת ודיאטה דלת פחמימה עם קובי עזרא. האם על חולי סוכרת לאמץ דיאטה דלה בפחמימות כדי לשלוט במצבם?. בעקבות דיאטה מסוג זה מונע צריכה מוגזמת של פחמימות, מה שמוביל לרמות גבוהות יותר של סוכר בדם.

קובי עזרא סוכרת ודיאטה דלת פחמימה


תזונה דלת פחמימות, צריכת הפחמימות מוגבלת לכ- 5 עד 10 אחוזים, כך שחלבון ושומנים מקבלים עדיפות בצריכתם בתוכנית האכילה של ההטופל/ת, בכדי להיות מסוגלים לשמור על התוכנית ולהימנע מהתקפי רעב. 

בשמירה על תחושת המלאות הזו ניתן להימנע מהשתוקקות לממתקים וזו סיבה טובה ויעילה לחולי סוכרת לאמץ דיאטה דלה בפחמימות כדי לשלוט במצבם. בעקבות דיאטה מסוג זה מונע צריכה מוגזמת של פחמימות, המוביל לרמות גבוהות יותר של סוכר בדם.



סוכרת היא מצב בו הגוף אינו מסוגל להכניס סוכרים לתאים. כדי שתזונה תסייע לחולה הסוכרת, היא חייבת להיות דלה בשומן, עשירה בסיבים תזונתיים, ומכילה מינרלים, ויטמינים, פיטוכימיקלים ונוגדי חמצון. חשוב להקפיד על סוגי המזון עם אינדקס גליקמי נמוך. מזון שמותר בתזונה דלת פחמימות הוא בשר, עופות, ביצים, גבינה, דגים, וכמה ירקות מובחרים.

למרות שמקורות מסוימים טוענים שדיאטה ללא פחמימות לחלוטין אינה מומלצת לחולי סוכרת, שכן פחמימות בתזונה הן חיוניות, מכיוון שהן משמשות כמשאב העיקרי של אנרגיה וחומרים מזינים בגופנו. 



בתזונה של חולה סוכרת, פחמימות בכמויות מופרזות עלולות להיות מצומצמות, אך הרשויות ממליצות על מינון יומי של לא פחות מ- 130 גרם. לעומת זאת, מחקרים הראו כי הדיאטה דלת הפחמימות לא גרמה לתופעות לא רצויות על רמות האינסולין, הגלוקוזה, לחץ הדם או הכולסטרול. 

יש גם לציין כי ניתן לשנות תזונה בהתאם לצרכים הספציפיים. בעניין זה, לפני שתעקוב אחר דיאטה כלשהי, הקפד להתייעץ עם הרופא המטפל כדי לוודא שאת/ה מקבל/ת את כל החומרים המזינים הנכונים שיעזרו לך לשלוט במצבך. פעולה זו תעזור גם לך לאתר את אזורי המשטר שעליכם לשנות לצורך הרגל אכילה מתאים יותר.

ההשפעות של הגבלת כמות הפחמימות בתזונה מתבטאות כירידה במשקל כתוצאה מצריכה קלורית פחותה, או שמירה מוצלחת על המשקל האידיאלי. זכור כי עם הירידה במשקל, רמות הסוכר בדם וגוף האינסולין משתפרות באופן טבעי. 
אפילו ירידה במשקל של כעשרה אחוזים בלבד היא שיפור מהותי בשמירת רמות סוכר יציבות בדם, כך גם שליטה טובה יותר  על מחלת הסוכרת.



כמו כן, כאשר ירידה במשקל היא חלק ממטרתכם להשיג בריאות טובה יותר בכדי להפוך את מצבכם נסבל יותר, אז כדאי שתזונה מתוכננת בקפידה תתאחד עם שגרת אימונים שקל לעקוב אחריה. 

טיולים יומיים וכמה עשרות חזרות עם משקולות חופשיות הם תרגילים טובים עם השפעה נמוכה שתוכלו לאמץ. פעילות גופנית קבועה לא עוזרת רק להילחם בסוכרת; זה גם מקדם תחושה של רווחה שעוזרת לך לשמור על הגישה הנכונה לחיות חיים בריאים יותר לתמיד.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית