עודף משקל והשמנה - קובי עזרא

עודף משקל והשמנה עם קובי עזרא.

המגיפה של עודף משקל והשמנה היא בעיה עולמית. על פי ארגון הבריאות העולמי, ההשמנה העולמית כמעט ושולשה מאז 1975. 

במדגם המייצג ארצית של מבוגרים בארה"ב נמצא כי BMI עלה באופן משמעותי בין השנים 1999-2000 לשנים 2015–2016 בקרב גברים ונשים. 

חשוב לציין כי עודף משקל או השמנת יתר קשור לתחלואה ותמותה מוגברת. 

סקירה שיטתית ומטא-אנליזה בתגובה למינון של ניסויים מבוקרים אקראיים מצאו שצריכת קפאין מוגברת קשורה להפחתה במדדי ההשמנה באופן תגובה התלויה במינון. 
בסך הכל, המטה-אנליזה הדגימה שצריכת קפאין עשויה לקדם משקל גוף תקין, BMI והפחתת שומן בגוף

נטען שהשפעת צריכת הקפה על העדיפות מוסדרת באמצעות הוצאת אנרגיה ע"י הגדלת קצב חילוף החומרים בקרב אנשים שמנים וכן חמצון גדול יותר של שומן בקרב משתתפים במשקל תקין.

למרות הקשרים המדווחים בין צריכת קפה ומדדי השמנת יתר, ישנם מדדי השמנת יתר, כמו BMI ואחוזי שומן שנמדדים, יש מגבלות חשובות. לדוגמה, BMI אינו מבדיל מסת מסת שומן ממסת שריר ועצם (ללא שומן), ואחוז השומן אינו מספק מידע על חלוקת השומן. 

DXA מספק מדדים לגבי יכולת העדיפות הכוללת, חלוקת השומן והרכב הגוף. 
לפיכך, מטרת המחקר הנוכחי הייתה לחקור את הקשר בין חתכים בין צריכת קפה לבין אומדן של Adiposity והערכה של DXA, במדגם מייצג גדול של אוכלוסיית ארה"ב.

מחקר NHANES הוא סדרה של סקרי הסתברות רב-שלבי, מורכבים, מרובדים, רב-שלבייים, תוך שימוש במדגמים המייצגים ארצית כדי להעריך את שכיחות גורמי הסיכון הבריאותיים, התזונתיים והפוטנציאליים בקרב האוכלוסייה האמריקאית האזרחית שאינה ממוסדת. 

כל משתתף בסקר סיפק הסכמה מדעת בכתב, סיים ראיון ביתי וסיים בדיקה גופנית במרכז בדיקה נייד. שלפנו מידע על מאפיינים סוציו-דמוגרפיים, הערכת סריקת DXA, דפוסי תזונה, מצבים רפואיים והתנהגויות אורח חיים בקרב בני 20–69 שנה בשני גלים - 2003–2004 ו- 2005–2006.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית