השפעות שתיית מים על צריכת אנרגיה, הוצאות אנרגיה, חמצון שומן ושינוי משקל בניסוי אקראי

השפעות שליליות ומועילות של שתיית מים על צריכת אנרגיה, הוצאות אנרגיה, חמצון שומן ושינוי משקל בניסויים אקראיים: סקירה איכותית

לשתיית מים ישנן השפעות הטרוגניות על צריכת אנרגיה (EI), על הוצאת אנרגיה (EE), על חמצון שומן (FO) ועל שינוי במשקל במחקרים מבוקרים אקראיים (RCT) בהם מעורבים מבוגרים ו / או ילדים.

מטרת הסקירה האיכותית {1} הזו של RCTs הייתה לזהות תנאים הקשורים להשפעות שליליות, בטלות ומועילות של מי שתייה על צריכת אנרגיה, הוצאת אנרגיה, חמצון שומן ומשקל, כדי ליצור השערות לגבי דרכים לייעל את התערבויות מי השתייה לשמירת המשקל.

תנאי מחקרים מבוקרים אקראיים הקשורים להשפעות שליליות או בטלות של מי שתייה בצריכת אנרגיה, הוצאת אנרגיה ו / או חמצון שומן בטווח הקצר קשורים להשפעות שליליות או בטלות על משקל לטווח הארוך יותר.

מחקרים מבוקרים אקראיים הקשורים לצריכת אנרגיה נמוך יותר, הוצאת אנרגיה מוגברת ו / או חמצון שומן מוגבר בטווח הקצר קשורים לעלייה במשקל בצורה פחותה או לירידה במשקל בצורה מוגברת יותר לאורך זמן.

שתיית מים מגבירה את הוצאת אנרגיה בקרב אנשים שמנים. שתיית מים מגבירה את חמצון השומן כאשר ריכוזי הפחמימות בדם ו / או האינסולין אינם גבוהים וכאשר הם נצרכים במקום משקאות המכילים קלוריות.

כמובן ישנו צורך במחקר נוסף בכדי לאשר את האסוציאציות שנצפו ולקבוע אם ואילו תנאים ספציפיים מייעלים את ההשפעות של מי השתייה על שמירת המשקל.

עד היום המלצות לשתיית מים במטרה לשמור על המשקל הונעו בעיקר ע"י עדויות לכך ששתיית מים יכולה להפחית את צריכת האנרגיה. בעוד שתיית מים יכולה להוריד את צריכת האנרגיה.

למשל, תוצאות של מחקר {2} הראה שכאשר משקאות המכילים קלוריות, כמו חלב, קולה וכו', נצרכים יחד עם הארוחה הם מוסיפים לצריכת אנרגיה מהמזון, מבלי להשפיע באופן משמעותי על דירוג תחושת השובע.

אך יש לציין כי לא תמיד הדבר משפיע?!. בתנאים מסוימים, למי שתייה אין השפעה.

אולי בעתיד המלצות והתערבות לשמירת משקל הגוף תהיה המלצה על  שתיית מים, שיורידו את צריכת האנרגיה, יגדילו את הוצאות האנרגיה ו / או יגבירו את חמצון השומן, השפעות של שתיית מים על שינוי במשקל לא יפתיעו אותנו.

ביבליאוגרפיה:
1. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4728633
2. PMID: 15808893 DOI: 10.1016/j.appet.2004.11.003

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית