תה ירוק הרזיה, השמנה ודיאטה - קובי עזרא

תה ירוק הרזיה וסגולות... תה ירוק השמנה דיאטה עם קובי עזרא Ph.D.

תה ירוק שורף שומנים: האם הוא מסייע לרדת במשקל? ולמנוע השתנת יתר?, האם מסייע לשרוף יותר שומנים?, והאם התה מסייע למנוע מצבים דלקתיים בגוף? ובקצרה גם על תה ירוק יתרונות בריאותיים ועוד... ( לאתר: http://diet2all.net )


תה ירוק הוא אחד המשקאות הבריאים ביותר. תה ירוק מכיל נוגדי חמצון ותרכובות צמחיות שונות אשר עשויים להועיל לבריאות שלך. יש אנשים אפילו טוענים כי תה ירוק יכול להגביר את קצב שריפת שומן ולעזור לנו לרדת במשקל. מכיל חומרים שיכולים לעזור לך לאבד שומן, עלי התה מכילים תרכובות מועילות רבות. תה ירוק מכיל קפאין לרוב. כוס תה ירוק מכיל פחות קפאין (24-40 מ"ג) מאשר כוס קפה (100-200 מ"ג), זה עדיין מכיל מספיק כדי לקבל השפעה קלה. קפאין הוא ממריץ ידוע כי כבר נמצא לסייע לשריפת שומן ולשפר ביצועים מימוש במספר מחקרים. עם זאת, תה ירוק מכיל נוגדי חמצון יעילים. מחקרים מראים כי שתיית כוס תה ירוק מגדילה את כמות נוגדי החמצון בדם שלנו. משקה בריא זה עשיר בחומרים נוגדי חמצון רבי עוצמה הנקראים קטצ'ינים. החשוב ביותר של אלה הוא epigallocatechin gallate או בקיצור: EGCG, חומר זה יכול להגביר את חילוף החומרים.
למרות שכוס אחת של תה ירוק עשויה להעלות את רמות נוגדי חמצון, רוב המחקרים בחנו את היתרונות של תמצית תה ירוק - המהווה מקור מרוכז של קטצ'ינים. לסיכום: תה ירוק מכיל חומרים כמו: קפאין ו- EGCG, אשר יכולים להיות בעלי השפעה חזקה על חילוף החומרים. יכול להגביר את ניצול השומן עקב הוצאת חומצות שומן מתאי שומן כדי לשרוף אותן לאנרגיה. הגוף לפני חייב לפרק את חומצות השומן בתא השומן ולהעביר אותו לתוך זרם הדם ומשם לתאים לציצול אנרגתי. מחקרים בבעלי חיים מעידים על כך שהתרכובות האקטיביות בתה הירוק יכולות לסייע בתהליך זה על ידי הגדלת השפעתם של כמה הורמוני שריפת שומן, כגון נוראדרנלין (נואדרנלין). נוגד החמצון העיקרי בתה, EGCG, יכול לעזור לעכב אנזים המפרק את ההורמון הנורמלי של ההורמון. כאשר אנזים זה מעוכב, כמות הנוראדרנלין גדלה, מקדמת את פירוקו המוגמר של השומן. למעשה, קפאין ו- EGCG - שניהם אשר נמצאים באופן טבעי תה ירוק - עשויה להיות בעלי השפעה סינרגיסטית. תרכובות תה ירוק להגביר את רמות ההורמונים שמספרים תאי השומן כדי לשבור שומן. זה משחרר שומן לתוך זרם הדם והופך אותו זמין כמו אנרגיה. מגביר שריפת שומן, במיוחד במהלך פעילות גופנית: אם אתה מסתכל על התווית של כמעט כל ירידה במשקל מסחרי ותוספת שריפת שומן, סביר להניח שתראה תה ירוק מופיע כמרכיב. הסיבה לכך היא כי תמצית תה ירוק היה מקושר שוב ושוב שריפת שומן מוגברת, במיוחד במהלך התרגיל. במחקר אחד, גברים שנטלו תמצית תה ירוק לפני התרגיל שרפו 17% יותר שומן מאשר גברים שלא לקחו את התוסף. המחקר מצביע על כך תה ירוק יכול להגביר את שריפת שומן ההשפעות של התרגיל. מחקר בן שמונה שבועות קבע שקטקינים של תה הגדילו את שריפת השומן, הן במהלך התרגיל והן במנוחה. מספר מחקרים אחרים מאשרים את הממצאים הללו, דבר המצביע על כך ש- EGCG מגביר את שריפת השומן - דבר שעלול לגרום לירידה בשומן הגוף בטווח הארוך. לסיכום: מספר מחקרים מראים כי תמצית תה ירוק יכול להגביר את שריפת השומן. האפקט חזק עוד יותר בזמן האימון. משפר את קצב חילוף החומרים שלך הגוף שלך כל הזמן שריפת קלוריות. גם כאשר אתה ישן או יושב, התאים שלך מבצעים מיליוני פונקציות הדורשות אנרגיה. מספר מחקרים מציעים כי נטילת תה ירוק לחלץ או תוספי EGCG יכול לגרום לך לשרוף יותר קלוריות - אפילו במנוחה. במרבית המחקרים, זה מסתכם על עלייה של 3-4%, אם כי חלקם הראו עלייה גבוה ככל 8%. עבור אדם שורף 2,000 קלוריות ביום, 3-4% מסתכם ב-60-80 קלוריות נוספות ביום - בדומה למה שאתה עשוי לצפות מתזונה עשירה בחלבון. למרות שמרבית המחקרים הללו היו קצרים מאוד בזמן, מספר ראיות מצביעות על כך שהאפקט הממריץ את חילוף החומרים נמשך בטווח הארוך. במחקר אחד על 60 אנשים שמנים, אלו שצרכו תה ירוק ירדו 7.3 קילוגרם (3.3 ק"ג) ושרפו 183 קלוריות ביום לאחר שלושה חודשים מאלה שלא לקחו את התמצית. עם זאת, לא כל המחקרים מראים כי תמצית תה ירוק מגביר את חילוף החומרים. ההשפעה עשויה להיות תלויה הפרט. לסיכום: מספר מחקרים מראים כי תה ירוק יכול להגביר את חילוף החומרים ולעזור לאנשים לשרוף 3-4% יותר קלוריות בכל יום. זה יכול לגרום לך לצרוך פחות קלוריות? אחת הדרכים כי תה ירוק יכול לסייע לירידה במשקל היא על ידי הפחתת התיאבון. זה באופן תיאורטי לגרום לך לצרוך פחות קלוריות באופן אוטומטי - וללא כל מאמץ. עם זאת, מחקרים הניבו תוצאות סותרות על ההשפעות של תה ירוק על התיאבון.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

שמן דגים אומגה 3 חסרונות, אומגה 3 יתרונות, אומגה 3 מתי לקחת? קובי עזרא