דיאטה דלת קלוריות, דיאטת היפוקלורית, דר' קובי עזרא

דר' קובי עזרא Ph.D מספר על דיאטה דלת קלוריות (דיאטת היפוקלורית).



האם דיאטות דלות קלוריות בטוחות? ראשית, תזונה דלה מאוד בקלוריות לא טובה ויעילה לכולם. ולכן יש להתייעץ עם הרופא שלך כדי לראות אם סוג הדיאטה הנ"ל מתאימה לך.









אם ה- BMI שלך הוא יותר מ-30, אז דיאטות דלות קלוריות לרוב יעילות בדרך כלל כאשר הן נעשות תחת פיקוח רפואי אישי. עבור אנשים הסובלים מעודף משקל אך לא שמנים מאוד (BMI של 27-30), דיאטות דלות קלוריות צריכות להיות שמורות לאלה שיש להם בעיות רפואיות הקשורות במשקל שהם נמצאים בו וגם אז רק תחת השגחה רפואית.



דיאטות דלות קלוריות אינן מומלצות לנשים הרות או מניקות, ובחט שאינן מתאימות לילדים או לבני נוער למעט בתוכניות טיפול מיוחדות. הם גם לא טובות לאנשים מעל גיל 50, או בהתאם לצורך פוטנציאל תרופות ותנאים קיימים.



מהן תופעות הלוואי של בדיאטות דלות קלוריות? אנשים בדיאטה דלת קלוריות כעבור 4 עד 16 שבועות מדווחים על תופעות לוואי קלות, כגון: עייפות, עצירות, בחילות ושלשולים. תנאים אלה בדרך כלל משתפרים לרוב תוך מספר שבועות.



אבן מרה היא תופעת הלוואי החמורה הנפוצה ביותר של דיאטות דלות קלוריות. אבני מרה שכיחות יותר במהלך הרזיה מהירה. כאשר הגוף חווה גירעון קלורי, התהליך המגביר את יצירת השומן לאנרגיה. ובמצב הנ"ל הכבד מפריש יותר כולסטרול בשילוב מצי מרה, יכך עולה הנטייה להיווצרות אבני מרה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית