משקה אבקת קקאו השפעות על הבריאות

ראיון קצר עם דר' קובי עזרא על משקה אבקת פולי קקאו השפעות בריאותיות. http://diet2all.net/ בקקאו כמות כמעט כפולה של נוגדי-חמצון בהשוואה ליין אדום, וכפי-3 יותר מתה ירוק. האלקלואיד המריר תאוברומין שמצוי בצמח הקקאו הוא מוליך עצבי בדומה לקפאין.








מוצקי קקאו הם תערובת של חומרים רבים שנותרו לאחר חמאת קקאו מופק מפולי קקאו. כאשר נמכר כמוצר סופי, היא עשויה גם להיקרא אבקת קקאו. לעומת זאת, מרכיב השומן של שוקולד הוא חמאת קקאו. חמאת קקאו היא 50% ל-57% מהמשקל של פולי קקאו ונותנת לשוקולד את המרקם המאפיין אותו.



מוצקי קקאו הם אחד המקורות העשירים ביותר לנוגדי חמצון המכונים פלבנואידים. הם מרכיבים עיקריים של שוקולד, סירופ שוקולד ושוקולד. לאבקת קקאו טבעית צבע חום בהיר בעלת רמת pH של 5.1 עד 5.4.



אבקת קקאו מכילה מספר מינרלים לרבות סידן, נחושת, מגנזיום, זרחן, אשלגן, נתרן ואבץ. כל מינרלים הנ"ל נמצאים בכמויות גדולות יותר באבקת קקאו מאשר כל אחד חמאת קקאו או ליקר קקאו.

מוצקי הקקאו מכילים כ- 230 מ"ג של קפאין 2057 מ"ג של תאוברומין לכל 100 גרם, אשר נעדרים בעיקר מן המרכיבים האחרים של קקאו.



אבקת קקאו עשירה בפלבנואידים, מסוג של חומצה פנוליות. כמות הפלבנואידים תלויה בכמות של עיבוד וייצור קקאו שהאבקה עוברת, אבקת קקאו יכולה להכיל עד 10% ממשקלו פלבנואידים. עם זאת, alkalization של הקקאו, הידוע גם בשם "עיבוד הולנדי", גורמם לתכניו של פלבנואידים להיות מופחתים באופן משמעותי.



חשוב לציין גם שאבקות קקאו ומוצרי קקאו עשויות להכיל קדמיום, שהיא מתכת כבדה רעילה ובפוטנציאל מסרטן. האיחוד האירופי הציע מגבלת הקדמיום אבקות קקאו של 0.6 מיקרוגרם לגרם. בקנדה, מנה יומית של מוצר בריאות טבעי חייבת לכלול לא יותר מ-6 מיקרוגרם של קדמיום ביחיד במשקל 150 פאונד (68 קילו) ו-3 מיקרוגרם עבור אלה השוקלים 75 ליברות (34 ק"ג).

חקירה אחת שמבדקה ע"י מעבדת בדיקת הצרכן עצמאית מצאו כי שבעה מתוך תשע אבקות קקאו זמינות מסחרי שנבחרו לבדיקה הכילו למעלה מ- 0.3 מיקרוגרם של קדמיום לגרם, חמישה מוצרים אלה חרגו מהמגבלה של האיחוד האירופי המוצע של 0.6 מיקרוגרם לגרם.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית