דיאטת הים תיכונית

דיאטה ים תיכונית

ישראל אמנם שוכנת לחופי הים התיכון, אך לא כולם יודעים מהי דיאטה ים תיכונית ומהם יתרונותיה. מדובר במידע חשוב לבריאותכם שכן מחקרים מצאו כי דיאטה ים תיכונית ניחנת בסגולות בלתי מבוטלות.

מהי בעצם דיאטה ים תיכונית ?

דיאטה ים תיכונית כשמה כן היא – מאכלים ומתכונים המבוססים על מטבחים שלחופי הים התיכון, ובאופן מיוחד ספרד, יוון ואיטליה. מדובר כאמור במגוון רחב של מטעמים, אשר מרכיביהם כוללים עוף, אגוזים, שמן זית, דגנים מלאים, פירות, ירקות טריים ודגים. כלומר, מבחינת הישראלים דיאטה ים תיכונית הינה נגישה וזמינה מאוד, אינה כרוכה בעלויות גבוהות מדי או בשינוי קיצוני בהרגלי התזונה.

הפחתת מחלות

ראשית, חשוב לציין כי דיאטה ים תיכונית אינה מכוונת רק להוספת מרכיבים לתפריט היומי, אלא גם להימנעות ממספר מצרכים כמו שומן שמקורו בבעלי חיים או בשר אדום. מחקרים שנערכו בתחום בעת האחרונה השוו בין אוכלוסיות שונות במדינות שלחופי הים, תוך בחינת ההבדלים הקיימים בתפריטיהן המסורתיים. נמצא כי אוכלוסיות המקפידות על מרכיבי דיאטה ים תיכונית סובלות מפחות מחלות באופן מובהק יחסית לקבוצות אחרות.

תרומה לבריאות

מחקרים נוספים שנעשו לגבי דיאטה ים תיכונית מצאו שיפור מהותי במספר מדדי בריאות, ביניהם ירידה ברמות השומנים בדם, עלייה ברמת הכולסטרול הטוב, ירידה ברמות הסוכר אצל אנשים שחולים בסוכרת, שיפור בתפקוד הכבד, וירידה בסיכון לפיתוח מחלות לב. כל זאת, בהשוואה לקבוצות שצרכו קלוריות באופן מצומצם או ללא
הגבלה.

גוף חטוב לאורך זמן

עוד ממצא חשוב על דיאטה ים תיכונית בוודאי יעניין את שומרי המשקל שביניכם. מחקר מקיף שהשווה בין קבוצות שהתבססו על תפריטים שונים, מצא כי דיאטה ים תיכונית עם הגבלת קלוריות היא הטובה ביותר להפחתה מאוזנת במשקל הגוף. ולא פחות חשוב, היא זו המעניקה את התוצאות היציבות ביותר לטווח הארוך.

פשוט מאוד ליישום

אם מצרפים את כל היתרונות שנמצאו לגבי דיאטה ים תיכונית, מקבלים תמריץ נהדר לעבור לתפריט טעים ומזין שתורם רבות לשמירה על המשקל ולבריאות בכלל. אם גם אתם רוצים לעבור לדיאטה ים תיכונית כל שעליכם לעשות הוא לשלב את המאכלים שלעיל בתפריט היומי והשבועי ללא הגזמה, ומצד שני לוותר על הבשר האדום ועל החמאה.  


התוך אתר reader
אסף דורי
בונה "אינדקס יהלום"
כתיבת מאמרים לרשת,
קידום אתרים וניהול קמפיינים מקצועי בגוגל

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית