דיאטה וקפאין דיאטת אנרגיות ומשקאות אנרגיה



דיאטה וקפאין דיאטת אנרגיות ומשקאות אנרגיה עם ד"ר קובי עזרא. http://diet2all.net כולם יודעים ששתיית משקאות המכילים קפאין (בריכוז מתאים) מסייעים לנו לתהליך ההרזיה וחיטוב הגוף, לכן כל דיאטה או לפחות מרבית הדיאטות אינן מגבילות את צריכת הקפאין בהליך הדיאטה. כמו כן, הקפאין גורם לנו לחוש ערניות יתר ומפיג מהר כל עייפות, ישנם הרבה ספורטאים (ואנשים בכלל) אשר צורכים אותו לפני האימונים…

הקפאין מבחינה פרמקולוגית גורם לגירוי מערכת העצבית המרכזית, מערכת הנשימה וקצב הלב. הקפאין חוסם את קולטני האדנוזין (adenosine atp), שבתאי מערכת העצבים המרכזית. (למעשה הוא פועל על כל התאים בגוף משום שבכל תא קיימים קולטני אדנוזין), כאשר האדנוזין נקשר לתאי העצב הוא מאט את פעילות התאים. תהליך זה מתרחש, בין היתר, בזמן השינה. מולקולות הקפאין, הדומות לאדנוזין, נקשרות לאותם קולטנים אך לא גורמות להאטת פעילות התא. במקום זאת הקפאין חוסם את את הקולטנים ומונע את פעילות האדנוזין. כתוצאה מכך הפעילות העצבית המוגברת גורמת לשחרור ההורמון אפינפרין (הנקרא גם: אדרנלין), שבתורו גורם למספר תופעות, כגון: הגברת קצב הלב, עליית לחץ הדם, הגברת זרימת הדם לשרירים, הפחתת זרימת הדם לעור ולאיברים הפנימיים ושחרור גלוקוזה על ידי הכבד.

שתיית קפה (קפאין) גורמת למטבוליזם (חילוף חומרים) מהיר יותר, כך שאנשים אשר עושים דיאטה יכולים להעזר בקפה כדי לגרום לגוף להתמודד טוב יותר עם קליטת וספיגת המזון וכך לאפשר להרזיה להיות יעילה ומהירה יותר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

איזו מברשת שיניים ומשחת שיניים מומלצת לסובלים מדלקת חניכיים כרונית